معاون سپاه کربلا مازندران: اردوی راهیان نور دانش‌آموزی از شنبه آغاز می‌شود

ساری (پانا) - معاون اجرایی فرمانده سپاه کربلا مازندران از آغاز اردوی راهیان نور دانش‌آموزی در دو مرحله ویژه دانش‌‍آموزان دختر و پسر از روز شنبه 11 آبان خبر داد.

کد مطلب: ۹۶۴۹۶۲
لینک کوتاه کپی شد
معاون سپاه کربلا مازندران: اردوی راهیان نور دانش‌آموزی از شنبه آغاز می‌شود

عسگر مجیدی امروز در نشست خبری با موضوع «راهیان نور و هفته بسیج دانش‌آموزی» با بیان اینکه راهیان نور یکی از برنامه‌های موثر برای شناختن فرهنگ ایثار و شهادت در بین آحاد جامعه بخصوص جوانان است، آن را مانعی برای دچار شدن دفاع مقدس به آفت فراموشی و تحریف دانست.

او با اشاره به آغاز اعزام دانش‌آموزان به راهیان نور از روز شنبه 11 آبان گفت: «پیش‌بینی ما این است که امسال بین 9 هزار تا 10 هزار دانش‌آموز دختر و پسر به مناطق عملیاتی اعزام شوند.»

مجیدی ضمن اعلام اینکه دانش‌آموزان در دو بازه زمانی به مناطق عملیاتی اعزام می‌شوند، گفت: «در مرحله اول که از 11 آبان آغاز می‌شود، دانش‌آموزان دختر و در مرحله دوم از اوایل بهمن دانش‌آموزان پسر اعزام خواهند شد.»

معاون اجرایی فرمانده سپاه کربلا مازندران از افتتاحیه اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی در روز شنبه در تهران در مرقد امام (ره) خبر داد که از آنجایی که استان مازندران یکی از استان‌های معین تهران در اجرای برنامه‌هاست، 400 دانش‌آموز مازندران نیز در این آیین حضور خواهند داشت و پیش‌بینی شده است که از باغ‌موزه دفاع مقدس تهران بازدید داشته و پس از حضور در قم و جمکران، عازم مناطق عملیاتی شوند.

مجیدی اعلام کرد که نخستن کاروان از یادمان عملیاتی فتح‌المبین به صورت ویژه بازدید خواهند کرد و سایر کاروان‌ها از یادمان‌های عملیاتی کربلای 5 و عملیات والفجر 8 بازدید خواهند داشت.

او همچنین بازدید از پالایشگاه نفت آبادن، حضور در مجموعه معراج شهدای شهید محمودوند را نیز از برنامه‌های در نظر گرفته شده، برشمرد.

معاون اجرایی فرمانده سپاه کربلا مازندران با بیان اینکه هر دانش‌آموز برای حضور در راهیان نور حدود یک پنجم کل هزینه یعنی 100 هزار تومان پرداخت می‌کند، در پاسخ به سوال خبرنگار پانا پیرامون تصمیم‌گیری اعزام دانش‌آموزان با ناوگان ریلی به جای اتوبوس، گفت: «ما توانایی تامین هزینه ناوگان ریلی را داریم اما محدودیت در اختیار گذاشتن واگن به برنامه راهیان نور وجود دارد که باید در این مورد به ما کمک شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار