نشست خبری مسئول سازمان بسیج دانش آموزی سپاه عاشورا با اصحاب رسانه استان به مناسبت هفته بسیج دانش آموزی و 13 آبان

تبریز (پانا) - مسئول بسیج دانش آموزی آذربایجان شرقی با تاکید بر مشارکت و شرکت فعالانه دانش آموزان برای راهپیمایی باشکوه 13 آبان در آذربایجان شرقی افزود: دانش آموزان با تربیت انقلابی و حضور در صحنه‌های حساس انقلاب، مثل راهپیمایی با شکوه 13 آبان پاسخ محکمی به دشمنان خواهند داد.

کد مطلب: ۹۶۴۸۵۹
لینک کوتاه کپی شد
نشست خبری مسئول سازمان بسیج دانش آموزی سپاه عاشورا با اصحاب رسانه استان به مناسبت هفته بسیج دانش آموزی و 13 آبان

وحید فرشباف رشیدی در نشست خبری با خبرنگاران استان، با اشاره به اینکه در کشور بیش از 5 میلیون و 400 هزار نفر در بسیج دانش آموزی عضوهستند، اظهار داشت: در آذربایجان شرقی بیش از 267 هزار نفر عضو بسیج دانش آموزی هستند و در 50حوزه مقاومت در 3 هزار واحد مقاومت از سوم ابتدایی تا دیپلم فعالیت می کنند. واحد های مقاومت «اُمیدان» در مدارس ابتدایی و واحدهای مقاومت «پویندگان» در مدارس متوسطه اول ودوم آذربایجان شرقی فعال هستند.

وی افزود: هدف از حضور بسیج دانش آموزی در بدنه آموزش و پرورش بعد از شهادت شهید فهمیده و 36 هزار شهید دانش آموز و شرکت 560 هزار دانش آموز در جنگ 8 سال دفاع مقدس، تربیت دانش آموزان و فرزندان در تراز انقلاب اسلامی است. با آموزش درس آمادگی دفاعی در مدارس گامی در تحقق این هدف برداشته می شود. در این راستا 1520 مربی در تابستان تربیت شدند که به طور اختصاصی در پایه نهم و دهم این درس را تدریس کنند.

مسئول بسیج دانش آموزی آذربایجان شرقی گفت: دشمن می خواهد بین دانش آموزان و سه رکن اصلی تربیت که خانه، مدرسه و مسجد است، فاصله بیاندازد و موبایل، مودم و ماهواره را جایگزین آنها نماید. در این راستا سه تشکل بسیج دانش آموزی، سازمان دانش آموزی و انجمن اسلامی دانش آموزان با نقش پیشگیری کننده و ممانعت همکاری می کنند تا این سه رکن را اعتلا بخشند.

وی از اجرای اردوی راهیان نور دانش آموزی خبر داد و گفت: دانش آموزان کلاس دهم در این اردوها شرکت می‌کنند. اعزام دانش آموزان از 13 مهر آغاز شده که دانش آموزان به شمالغرب کشور اعزام می‌شوند.

فرشباف رشیدی با بیان اینکه 24 هزار دانش آموز در این اردوها شرکت می کنند، افزود: از 15 بهمن تا 15 اسفند اعزام دانش آموزان به مناطق جنوب کشور که به علت 5 روزه بودن این اردو دارای تاثیر پذیری بیشتری است، ادامه خواهد یافت.

وی با بیان اینکه دانش آموزان در «اردوهای جهادی» دانش آموزی برای محرومیت زدایی شرکت کرده‌اند، ابراز داشت: دانش آموزان در برخی از مدارس در قالب طرح هجرت و اردوی جهادی به رنگ آمیزی و تمیزکاری مدارس قبل از آغاز سال تحصیلی جدید اقدام کردند.

مسئول بسیج دانش آموزی آذربایجان شرقی اجرای «طرح شهید بهنام محمدی» برای تربیت دانش آموزان و مقابله با تهاجمات فرهنگی این قشر را مورد اشاره قرار داد و افزود: دراین طرح دانش آموزان متوسطه دوم فرماندهی طرح را در مدارس به عهده میگیرند تا مدیران آینده پرورش یابند. این طرح در177 مدرسه استان می‌شود.

وی با اشاره به اینکه 1850 دانش آموز شهید در آذربایجان شرقی داریم گفت: برگزاری 220 یادواره شهید دانش آموز در مدارس استان برنامه ریزی و اجرا می‌شود، ضمن اینکه در هفته بسیج دانش آموزی که همزمان با شهادت شهید حسین فهمیده از 7 آبان آغاز می‌شود، عطرافشانی و گلباران مزار شهدا انجام خواهد شد.

فرشباف رشیدی با تاکید بر اینکه 46 برنامه در هفته بسیج اجرا خواهد شد افزود: تمام برنامه های بسیج دانش آموزی که در آموزش و پرورش اجرا می شود جزو ساحت های 6 گانه سند تحول بنیادین است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار