حوزه‌های آسیب ‌پذیر در زمینه پدافند غیرعامل در کشور شناسایی شد

یزد(پانا) - معاون سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه در طول سال‌های گذشته حوزه‌های آسیب‌پذیر در زمینه پدافند غیرعامل در کشور شناسایی شد گفت: اقدامات لازم برای رفع نقاط ضعف در این حوزه صورت گرفته است.

کد مطلب: ۹۶۴۸۳۰
لینک کوتاه کپی شد
حوزه‌های آسیب ‌پذیر در زمینه پدافند غیرعامل در کشور شناسایی شد

عبدالله جلالی در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد با بیان اینکه پدافند غیرعامل بر اساس واژه تهدید دشمن و حس خطر شکل می‌گیرد اظهار داشت: در بحث حس خطر، با عنوان میزان خطر و خطرپذیری موارد بررسی می‌شوند که نام آن را ریسک می‌گذارند.

معاون سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه تهدیدات به دو بخش طبیعی و غیرطبیعی تقسیم‌بندی می‌شود گفت: تهدیدات طبیعی از گذشته مورد توجه بوده ولی بحث تهدیدات غیرطبیعی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

جلالی گفت: در گذشته پدافند غیرعامل بیشتر در بحث فیزیکی بوده ولی با توجه به اینکه تهدیدات بر اساس پیشرفت تکنولوژی شکل‌های جدید به خود گرفته، در حوزه‌های سایبری، شیمیایی و موارد مختلف دیگر از این قبیل هم بحث پدافند غیرعامل اهمیت بسیار بالایی پیدا کرده است.

وی افزود: با توجه به این خطرهایی که حس می‌شود، مجموعه زیرساخت‌هایی که خدمات‌رسانی به مردم و اداره حاکمیت دارند، ارزیابی و بررسی می‌شود تا مشخص شود که این خطرات به چه زیر مجموعه‌ای آسیب وارد می‌کند و بر این اساس در راستای کاهش آسیب‌پذیری آن مجموعه اقدامات لازم به عمل می‌آید.

معاون سازمان پدافند غیرعامل کشور عنوان کرد: در حال حاضر حوزه‌های آسیب‌پذیر شناسایی و اقدامات لازم در راستای تقویت آن صورت گرفته و در حال انجام است.

محمدصادق طهماسبی مدیرکل پدافند غیرعامل استان یزد هم در این دیدار اظهار داشت: با توجه به تفاهم‌نامه چهارجانبه‌ای که منعقد شد، مرکز آموزشی آزادشهر یزد با هدف آموزش نیروهای امدادی و عملیاتی در مقابل تهدیدات مختلف از جمله تهدیدات بیولوژیک مورد استفاده قرار گرفته است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان یزد ادامه داد: از بدو تاسیس این مرکز تاکنون، بیش از هفت هزار نفر به صورت ملی در این مرکز آموزش دیدند و اصول و مبانی اولیه پدافند غیر عامل در موارد مختلف اضطرار را آموزش دیده‌اند.

طهماسبی با بیان اینکه استان یزد در این حوزه جزو استان‌های برتر کشور معرفی شده گفت: امسال در ستاد اربعین استان یزد هم به عنوان دبیر فعالیت کردیم و با توجه به اهداف پدافندی که برای حفظ جان مردم در نظر گرفته شده بود، تمام کارگروه‌های ما در کمیته‌های این ستاد فعال بودند.

وی عنوان کرد: در بعد خدمات‌رسانی، ساماندهی و مدیریت زائران اربعین حسینی هم نقش‌آفرینی خوبی صورت گرفت و تمام نیروها با عشق و شور مشغول خدمت‌رسانی به مردم بودند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار