ترامپ همچنان در پز کشتن البغدادی

تهران (پانا) - رئیس‌ جمهوری آمریکا امروز (دوشنبه) در تلاش برای استفاده تبلیغاتی از عملیات کشته شدن «ابوبکر البغدادی» سرکرده گروه تروریستی داعش گفت: آخر هفته بزرگی برای کشور داشتیم، مردی را به دام انداختیم که باید خیلی قبل‌تر به دام می افتاد.

کد مطلب: ۹۶۴۴۳۰
لینک کوتاه کپی شد
ترامپ همچنان در پز کشتن البغدادی

به گزارش ایرنا از تارنمای خبری نشریه هیل، «دونالد ترامپ» در گفت وگو با خبرنگاران اعلام کرد که انتشار بخش‌هایی از ویدئوی عملیات نظامی مربوط به کشته شدن «ابوبکر البغدادی» را مورد بررسی قرار می‌دهد.

وی گفت: راجع به این مساله فکر می کنیم و ممکن است بخش هایی خاص از این ویدئو را منتشر کنیم.

ترامپ روز گذشته(یکشنبه) در پی اعلام خبر کشته شدن البغدادی در شمال غرب سوریه، این عملیات را به طور مبسوط شرح داد و افزود که قسمت های زیادی از حمله را از کاخ سفید مشاهده کرده است.

وی همچنین امروز در تلاش برای استفاده تبلیغاتی از عملیات کشته شدن البغدادی، به خبرنگاران گفت: آخر هفته بزرگی برای کشورمان داشتیم. مردی را به دام انداختیم که باید خیلی قبل تر به دام می افتاد.

رئیس جمهوری آمریکا با بیان اینکه نیروهای عملیات ویژه آمریکا، البغدادی را داخل یک تونل به دام انداختند، افزود که سرکرده داعش در نهایت جلیقه انتحاری خود را منفجر کرد و به همراه سه فرزندش کشته شد.9109

ترامپ گفت که البغدادی در حالی مُرد که «ناله می کرد و فریاد می زد». وی همچنین مدعی شد که هویت البغدادی از طریق آزمایش «دی ان ای» مورد تایید قرار گرفته است.

روز گذشته (یکشنبه) البغدادی سرکرده گروه تروریستی داعش کشته شد. او اهل عراق بود و پس از اشغال نظامی این کشور از سوی آمریکا در سال ۲۰۰۳، به عنوان یک اسلامگرای افراطی به شهرتی جهانی رسید و توانست با سازمان‌دهی یک گروه شبه‌نظامی منسجم، نزدیک به یک دهه به کابوس امنیتی خاورمیانه و جهان تبدیل شود.

گروه داعش به سرکردگی البغدادی در روزهای اوج قدرتش در سال ۲۰۱۴ بیش از ۱۰۰ هزار کیلومتر مربع از خاک عراق و سوریه را کنترل می‌کرد و حدود ۱۲ میلیون نفر زیر سلطه‌اش زندگی می‌کردند. با این حال البغدادی زمانی کشته شد که تهدید داعش به پایین‌ترین سطح در سال‌های اخیر رسیده بود و هزاران نفر از اعضای گروهش در اردوگاههای عراق و سوریه، اسیر بودند. خود او نیز مدت‌ها بود که در مخفیگاه به سر می‌برد و حتی در تبلیغات رسمی هم حضور نداشت.

مجله نیوزویک روز یکشنبه به نقل از یک مقام ارشد پنتاگون نوشت: در عملیات روز شنبه بالگردهای ارتش آمریکا در شمال غربی شهر ادلب سوریه سرکرده داعش کشته شد.
بسیاری از تحلیلگران اعلام مرگ البغدادی را پایان سناریوی از پیش نوشته شده از سوی آمریکایی ها می دانند و معتقدند این اتفاق برگ برنده ای در دستان ترامپ برای فرار از بحران های داخلی و پیروزی در انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا قرار داده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار