خدابنده: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اولویت اصلی فرهنگی و تربیتی دستگاه تعلیم و تربیت است

مشهد (پانا)- یادواره شهید حسین فهمیده و 36 هزار شهید دانش آموز کشور با حضور نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه خراسان رضوی، فرمانده سپاه امام رضا (ع)، شهردار مشهد مقدس، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی و خیل عظیمی از خانواده های معزز شهدا و دانش آموزان استان با شعار "دانش آموزان دیروز، آموزگاران امروز" در سالن عطار نمایشگاه بین المللی مشهد مقدس برگزار شد.

کد مطلب: ۹۶۴۰۲۴
لینک کوتاه کپی شد
خدابنده: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اولویت اصلی فرهنگی و تربیتی دستگاه تعلیم و تربیت است

قاسمعلی خدابنده مدیرکل این سازمان در این مراسم ضمن تسلیت و تعزیت ایام ارتحال نبی مکرم اسلام (ص)، شهادت امام حسن مجتبی (ع) و شهادت آقا علی ابن موسی الرضا (ع) گفت: شهر مقدس مشهد در روزهای آخر ماه صفر آماده می شود تا از سراسر کشور میزبان و پذیرای زائرین امام هشتم (ع) باشد و در این بین افتخار برگزاری یادواره شهید حسین فهمیده و 36 هزار شهید دانش آموز کشور، امسال به استان خراسان رضوی سپرده شد که برای ما اهمیت بسیار زیادی دارد.

وی افزود: براساس فرموده رهبر معظم انقلاب فضیلت زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست و در همین راستا ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یکی از اولویت های فرهنگی و تربیتی کشور و بویژه دستگاه تعلیم و تربیت قرار گرفته است.

خدابنده تصریح کرد: برگزاری یاواره های مختلف شهدا در مدارس، ادارات آموزش و پرورش مشهد و شهرستان ها همه ساله در طول سال تحصیلی در آموزش و پرورش استان اجرا می شود و اثرات فرهنگی بسیاری بر دانش آموزان خواهد داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی اظهار کرد: شهدا به عنوان الگوهای عملی و رفتاری دانش آموزان، الگوها و اسوه های بسیار مناسبی هستند که باید به دانش آموزان این آینده سازان میهن اسلامی معرفی شوند و آشنایی دانش آموزان و نسل جوان با وصیت نامه شهدا، سیره و زندگینامه شهدا، اخلاق و رفتار آن ها و توجه به عبادات و اعتقادات آن ها می تواند چراغ راه دانش آموزان باشد و از این حیث برگزاری این نوع یادواره ها بر دانش آموزان در انتخاب این الگوهای ارزشی تاثیر بسیار مثبتی خواهد داشت.

وی ادامه داد: پیامبر مکرم اسلام (ص) می فرمایند هرکسی در راه خدا به شهادت رسید بالاتر از آن دیگر هیچ نیکی وجود ندارد یعنی اینکه بالاترین خوبی ها و نیکی ها شهادت در راه خداست.

خدابنده در پایان گفت: در هشتم آبان ماه سالروز شهادت شهید حسین فهمیده و همچنین سالروز تاسیس بسیج دانش آموزی قرار داریم و حتما باید یاد و خاطره این شهید بزرگ، 36 هزار شهید دانش آموز کشور و همچنین 945 شهید دانش آموز استان خراسان را گرامی بداریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار