راه اندازی میز خدمت استانی " طرح نماد"دراردبیل

اردبیل (پانا) - میز خدمت استانی " طرح نماد" در ساختمان شماره 2 آموزش و پرورش اردبیل با حضور اعضای کارگروه پیشگیری از آسیب های اجتماعی راه اندازی شد.

کد مطلب: ۹۶۳۹۶۶
لینک کوتاه کپی شد
راه اندازی میز خدمت استانی " طرح نماد"دراردبیل

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش وپرورش اردبیل در جلسه کارگروه پیش گیری از آسیب های اجتماعی استان گفت: حفظ و ارتقا سلامت جسمی و روانی جامعه دانش آموزان، به عنوان مهمترین سرمایه های انسانی و آینده سازان ایران اسلامی، درمقابل طیف وسیعی از آسیب های اجتماعی به ویزه اعتیاد و مواد مخدر از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

سید غلامحسن خلیلی موسوی با تاکید بر اینکه مخاطراتی همچون اعتیاد و رفتارهای پرخطر کودکان و نوجوانان را تهدید می کند، اظهار داشت: به منظور ظرفیت سازی برای توسعه کمی و کیفی برنامه ها و خدمات پیشگیرانه در مدارس " کانون یاریگران زندگی در مدارس" تشکیل می شود.

او افزود: " کانون یاریگران زندگی" می تواند از ظرفیت کلیه تشکل ها و همیاری های مدارس استفاده نموده و نهضتی فرهنگی برای ارتقا سلامت روانی اجتماعی و مبارزه با اعتیاد و آسیب های اجتماعی راه اندازی نماید.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش وپرورش استان در بخش دیگری از سخنانش با عنوان اینکه محل استقرار دبیرخانه بخش های آموزش و توانمند سازی این طرح در کانون های فرهنگی تربیتی استان مستقر خواهد شد، گفت: " کانون یاریگران زندگی" در 20 درصد از مدارس استان تشکیل خواهد شد و پیش بینی می شود 8 هزار نفر از اعضای کانون های فرهنگی و تربیتی استان را تحت پوشش قرار دهد.

به گفته خلیلی موسوی ، آگاهی رسانی، توانمند سازی دانش آموزان و اولیا از جمله فعالیت های این کانون خواهد بود.

او تصریح کرد: در سال‌های اخیر آموزش و پرورش اهمیت زیادی به امر آموزش و پیشگیری داده به طوری که در این حوزه به رغم همه کارها و اقدامات همچنان انتظار می‌رود سایر نهادها نیز پای کار بیایند تا یک فرآیند سالم‌سازی را در جامعه شاهد باشیم.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش وپرورش استان به اجرای طرح نظام مراقبت های اجتماعی از دانش آموزان اشاره کرد و گفت: سال تحصیلی جدید سومین سال اجرای این طرح می باشد، بطوریکه در اولین سال اجرا 12 آموزشگاه با 6 هزار نفر دانش آموز، در سال 97 ، 120 آموزشگاه با 14 هزارو 560 نفر دانش آموز تحت پوشش قرار گرفتند و در سومین سال اجرا در نظرداریم این تعداد را به 250 واحد آموزشی با 30 هزار دانش آموز، اولیا و معلم افزایش بدهیم.

خلیلی موسوی در ادامه به توانمند سازی و فوریت های روانی و اجتماعی دانش آموزان با عنوان پیشگیری رشد مدار اشاره کرد و گفت: برنامه های پیشگیری رشد مدار در سال تحصیلی 98-97 در 50 درصد مدارس اجرا شد و 110 هزار نفر دانش آموز را تحت پوشش قرار داد.

او همچنین از برگزاری 4600 کلاس آموزشی در مدارس خبر داد وگفت: در سالی که گذشت 100 کارگاه آموزشی برای معلمان و 1200کارگاه آموزش در قالب پیشگیری های رشد مدار برای والدین تشکیل شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار