برگزاری نشست کمیته علمی- اجرایی نماد در استان اردبیل

اردبیل(پانا) - نشست کمیته علمی- اجرایی نماد با حضور نمایندگان دستگاه های عضو ائتلاف نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان دراردبیل برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۵۶۰۱۷
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری نشست کمیته علمی- اجرایی نماد در استان اردبیل

در این نشست سید غلامحسن خلیلی موسوی، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش وپرورش اردبیل طی سخنانی به تبیین اهداف نماد و اهم اقدامات برنامه نماد در سال 98 به تشریح برنامه های سال 99 پرداخت و افزود: این طرح به دنبال مهار زمینه‌های آسیب‌های اجتماعی در سه فضای مدرسه، خانواده و محله با تاکید بر مدرسه به عنوان جدی‌ترین فضای اجتماعی کودکان و نوجوانان است که در قالب فازهای ارتقایی، غربالگری و ارائه بسته های حمایتی و خدماتی اجرا می شود.

او گفت: در حقیقت نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان مجموعه‌ای از خدمات و برنامه‌ها شامل غربالگری، آموزش، توانمندسازی و حمایت‌های روانی اجتماعی به منظور مراقبت دانش‌آموزان در برابر رفتارهای پرخطر، آسیب‌های اجتماعی و جرائم از طریق مداخله به موقع و مؤثر است.

معاون پرورشی و فرهنگی استان برنامه مداخلات آموزشی و توانمندسازی روانی- اجتماعی دانش آموزان را بخشی از برنامه نماد با هدف ظرفیت سازی برای مداخله به موقع و موثر در فوریت های روانی اجتماعی، رویدادهای ناگوار تهدید کننده دانش آموزان و ... برای واکنش سریع در فوریت های روانی اجتماعی، بیان و از ارائه خدمات حمایتی و مراقبتی به 347 دانش آموزان نیازمند در سایه همکاریهای بین بخشی و با کمک دستگاه های عضو ائتلاف نماد تشکر و قدردانی کرد.

خلیلی موسوی با بیان اینکه مراکز مشاوره و خدمات روانشناختی دانش آموزان در مرکز استان و مناطق و نواحی 19 گانه آماده ارائه خدمات حضوری و تلفنی به دانش آموزان و والدین هستند، از راه اندازی خط هات لاین در آینده نزدیک در راستای دسترسی سریع به این خدمات و تقویت برنامه مدیریت فوریت های روانی و اجتماعی دانش آموزان خبر داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار