برگزاری همایش تخصصی ویژه مشاوران مدارس نواحی ۴ گانه شیراز و مرودشت

شیراز (پانا) - رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی آموزش و پرورش فارس گفت: در راستای ارتقای فعالیت های مشاوره ای و تربیتی در مدارس، برنامه های خاصی در طول سال تحصیلی در نظر گرفته شده که از آن جمله می توان به برگزاری کارگاههای آموزشی تخصصی ، همایش های استانی و منطقه ای و تهیه و توزیع بسته های آموزشی ویژه مشاوره بین مدارس مناطق و شهرستانهای استان اشاره کرد.

کد مطلب: ۹۶۳۷۰۶
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری همایش تخصصی ویژه مشاوران مدارس نواحی ۴ گانه شیراز و مرودشت

طیبه رحیمی در همایش تخصصی ویژه مشاوران مدارس نواحی ۴ گانه شیراز و مرودشت که با عنوان « ارزش زندگی کردن را به دانش آموزان بیاموزیم » در تالار معلم آموزش و پرورش ناحیه ۳ شیراز برگزار شد ، گفت: هدف از برگزاری این همایش ، ارائه مطالب تخصصی پیرامون نحوه تعامل با دانش آموزان با محوریت بیان اهمیت و ارزش زندگی به آنها و مقابله با برخی از آسیبهایی است که در این حوزه دانش آموزان را تهدید می کند .

رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی آموزش و پرورش فارس ، با اشاره به تداوم این فرایند در طول سال تحصیلی برای مشاوران ، دانش‌آموزان و فرهنگیان ،گفت: در راستای ارتقای فعالیت های مشاوره ای و تربیتی در مدارس، برنامه های خاصی در طول سال تحصیلی در نظر گرفته شده که از آن جمله می توان به برگزاری کارگاههای آموزشی تخصصی ، همایش های استانی و منطقه ای و تهیه و توزیع بسته های آموزشی ویژه مشاوره بین مدارس مناطق و شهرستانهای استان اشاره کرد.

رحیمی همچنین با اشاره به اهمیت نظارت و ارزیابی با هدف سنجش میزان تحقق اهداف پیش بینی شده در این برنامه ها، گفت: نقد و بررسی فعالیتها و نظارت بر فرآیند برنامه‌ها وعملکرد مدارس در این بخش از جمله فعالیت های اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی آموزش و پرورش فارس می باشد که بازخورد آن توسط کارشناسان می تواند در ارائه راهکارهای مناسب تر و پیشبرد اهداف تربیتی و مشاوره ای در مدارس مؤثر باشد.

وی یاد آورشد: توزیع کتاب منش اخلاقی از دیگر برنامه های این اداره می باشد که با هدف معرفی فضیلتهای اخلاقی به دانش آموزان و فرهنگ سازی در زمینه توسعه و ترویج اخلاق و فضایل انسانی - اسلامی در جامعه و خانواده ها صورت می پذیرد.

رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی آموزش و پرورش فارس ،با بیان اینکه این اداره برای ششمین سال پیاپی است که در حوزه بهداشت روان مقام برتر کشوری را به خود اختصاص داده است ، گفت: این امر نتیجه همکاری تعامل و تلاش چشمگیر تمامی مسئولین ، مشاوران و دست اندرکاران حوزه مشاوره تربیتی و تحصیلی در سراسر استان می باشد که جای تقدیر و تشکر دارد.

وی با بیان اینکه امروزه پدیده های منفی زیادی در جامعه به وجود آمده که ممکن است دانش آموزان وخانواده ها را تهدید کند، گفت: در این همایش سعی داریم راهکارهایی مناسب برای معرفی سه مولفه ارزش ها ، زندگی و اهمیت آموختن را مورد توجه قرار داده و به دانش آموزان بیاموزیم که در بازی زندگی هر کدام از این مولفه ها چه نقش و جایگاهی دارند.

رحیمی گفت: امروزه اگر از هر فرد موفقی سؤال شود که چه عواملی در موفقیت شما تاثیر داشته است ،بدون تردید معلم یا استاد را به عنوان یکی از اصلی ترین عوامل موفقیت خود بیان می نماید ؛ بنابر این نقش و جایگاه معلم و مشاور یا مربی انکار ناپذیر است، لذا آنان نیز باید از توانایی ها و تخصص لازم برای ارائه مشاوره و راهنمایی به دانش آموزان به بهترین وجه برخوردار باشند.

وی یادآور شد: دگرگون کردن و متعادل ساختن آدمی بدون داشتن تصور و توصیفی از وی میسّر نیست، بنابر این درهرنظام تربیتی، توصیف انسان به منزله سنگ بنای آن است، چرا که همه اجزای یک نظام تربیتی از مفاهیم، تمثیل ها، اهداف، اصول، روش ها و مراحل تربیت ،به نحوی ناظر به وضع انسان است.

در این همایش دکتر مسعود حسین چاری، رئیس دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شیراز ، به عنوان سخنران مطالبی را پیرامون نحوه بیان ارزش زندگی کردن به دانش آموزان و شیوه‌های ارائه مشاوره به دانش آموزانی که در این حیطه مشکل دارند بیان کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار