دستگیری بزرگ ترین باند سازمان‌یافته سرقت سایبری در کشور

سن اعضای این باند هشت نفره کمتر از ۲۰ سال است

شیراز(پانا) -فرماندهی انتظامی استان فارس از دستگیری بزرگ ترین باند سازمان‌یافته سرقت سایبری در کشورخبر داد.

کد مطلب: ۹۶۳۶۰۷
لینک کوتاه کپی شد
دستگیری بزرگ ترین باند سازمان‌یافته سرقت سایبری در کشور

سردار سرتیپ دوم رهام بخش حبیبی در نشستی که صبح امروز در پی کشف یک پرونده مهم درحوزه سایبری در ستاد فرماندهی انتظامی استان فارس برگزار شد، در این باره گفت: از حدود 2ماه پیش با توجه به ورود پرونده های زیادی در خصوص برداشت های غیر‌مجاز و فیشینگ از حساب های افراد این موضوع در دست بررسی پلیس فتا قرار گرفت و موفق به دستگیری یکی از اعضای این باند در شهر شیراز شدیم.

او با بیان اینکه این گروه بیش از 20 هزار کارت بانکی را فیشینگ کرده بودند گفت: این گروه در قالب کمک کردن به مرم مانند کمک به سیل و کمک به اربعین پول‌های افرد را کلاهبرداری می‌کردند.

حبیبی با اشاره به اینکه سن اعضای این باند هشت نفره کمتر از 20 سال است، خاطرنشان کرد: با کارهای ویژه و خاصی که توسط پلیس فتا صورت گرفت بخشی از این افراد در چهار استان کشور دستگیر و به شیراز منتقل شدند.

او با بیان اینکه اسامی این افراد در فضای مجازی جعلی بوده است، اظهار کرد که این باند از 35 کارت بیش از 2 میلیارد تومان را جابه‌جا کرده اند که در یک کارت 233 هزار دلار پول دیجیتال وجود داشته است.

فرماندهی انتظامی استان فارس افزود: با هماهنگی‌های قضایی صورت گرفته در بررسی های ویژه این باند را شناسایی و دستگیر و موفق به کشف موبایل، لپتاپ و ارزهای دیجیتالی شدیم.

سردار حبیبی با اشاره به اینکه قوه قضاییه در این راه بسیار یاری‌گر ما در جهت کشف این باند بوده است گفت: همه‌ ارتباطات این گروه توسط منشی این گروه انجام می‌شد و افراد در سایر استان‌ها با هم ارتباطی نداشته‌اند.

او همچنین در ادامه به یکی از پرونده‌های کلاهبرداری توسط هک کردن تلفن همراه یک فرد اشاره کرد و گفت: چرا هنگامی که فردی در فضای مجازی از ما تقاضای پول می‌کند پول را برای آن فرد بدون تماس با وی ارسال می‌کنیم؟

فرماندهی انتظامی استان فارس با اشاره به اینکه پلیس حافظ امنیت و آرامش مردم است اظهار کرد: مردم با اجاره کارت های بانکی خود به دیگران میتوانند عاملی برای پولشویی شوند و باید با اجتناب از این کار مراقب فعالیت‌های بانکی خود باشند.

حبیبی با بیان اینکه بسیاری از این افراد که از آنها کلاهبرداری شده است، هنوز مطلع نشده‌اند دامه داد:مردم باید دقت کنند سایت‌های پرداخت بانکی با http شروع شود و کلمه shaparak.ir با تلفظ صحیح وجود داشته باشد، برای پرداخت بانکی از صفحه کلید مجازی استفاده شود.

او با بیان اینکه تغییر کد امنیتی سایت به محض وارد کردن اشتباه کد یکی از نشانه‌های صحت سایت پرداخت بانکی است توصیه کرد که مردم می‌توانند با رصد هرگونه تخلف آن را در سایت رسمی پلیس فتا به نشانی cyberpolis.ir گزارش دهند.

به گفته‌ فرماندهی انتظامی استان فارس در سراسر دنیا فیشینگ وجود دارد اما به علت وجود رمز پویا دارند این اتفاق کمتر رخ می‌دهد.

خبرنگار:محمدفروتن

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار