شکرالله: دختران امروز، مادران و مدیران فردا هستند

تهران (پانا) - نشست تخصصی تبیین برنامه سالانه با حضور اعضای شورای راهبردی امورزنان اداره کل و مشاورین امور زنان مناطق 19 گانه و اداره استثنایی در سالن کنفرانس اداره کل برگزار شد.

کد مطلب: ۹۶۳۲۱۵
لینک کوتاه کپی شد
شکرالله: دختران امروز، مادران و مدیران فردا هستند

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران، در این جلسه ابتدا شکراله، مشاور مدیر کل در امور زنان ضمن عرض تسلیت اربعین حسینی و ایام سوگواری رحلت حضرت محمد مصطفی صلوات الله علیه ، شهادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا و امام حسن مجتبی علیهم السلام اظهارداشت: معاصر سازی سیره عملی ائمه معصوم وظیفه ذاتی آحاد جامعه است و امیدوارم که این مناسبت ها فرصت مغتنمیبرای مطالعه و تعمق بیشتر پیرامون زندگی و سیره عملی ائمه اطهار درترسیم نقشه راه زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی همه انسان ها باشد.

شکراله با اشاره به اینکه زنان به عنوان نیمی از جمعیت کشور به عنوان سرمایه انسانی نقش مؤثری در دستیابی به توسعه پایدار دارند افزود: این نقش زمانی به درستی ایفا می شود که زنان از دانش و مهارت های لازم در ابعاد مختلف زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی برخوردار باشند.

مشاور مدیر کل در امور زنان آموزش و پرورش شهر تهران گفت: بهبود وضعیت دانش آموزان دختر و زنان شاغل در آموزش و پرورش با برقراری عدالت جنسیتی، تحقق شایسته سالاری، تحکیم بنیان خانواده و تحقق حقوق شهروندی از جمله ماموریت های امور زنان است. تحقق مأموریت های فوق با شعار دختران امروز ، مادران و مدیران فردا در قالب دو پروژه ‹‹ دختران و بالندگی ›› و ‹‹ زنان و پایداری اجتماعی ›› طراحی شده است.

وی ادامه داد: امور زنان آموزش و پرورش شهر تهران پروژه های فوق را با در نظر گرفتن وظایف محوله و اسناد فرادستی ضمن توجه به تفاوت های فردی جامعه هدف، ذیل 7 برنامه پیشنهادی ویژه مدارس در دوره های مختلف تحصیلی و 6 برنامه پیشنهادی ویژه ادارات تابعه مبتنی بر شاخص های فرهنگی-اجتماعی سندتحول بنیادین با رویکرد تقویت هویت ملی, اسلامی ,فرهنگی, اجتماعی و انقلابی تدوین جامعه هدف تدوین نموده است.

مشاور مدیر کل در امور زنان آموزش و پرورش تهران با اشاره به اهداف عملیاتی بر ارتقاء دانش و آگاهی بخشی در خصوص حقوق شهروندی به دختران دانش آموز و همکاران فرهنگی، تبیین جایگاه وحقوق زنان در فرهنگ ایرانی - اسلامی؛ تقویت هویت ملی دختران، الگو سازی زنان و دختران موفق؛ ارتقاء آگاهی دختران در بهره مندی از فناوری های روز با رویکرد تبدیل فضای مجازی از تهدید به فرصت های یادگیری؛ ارتقاءسلامت روانی و عاطفی دختران و زنان؛ارتقاء دانش و آگاهی دختران نسبت به نهادهای مدنی و مشارکت های اجتماعی؛ به روزآوری بانک اطلاعات زنان و دختران در شاخص های زنان و دختران موفق، زنان و دختران لازم التوجه و ارتقاء سلامت جسمانی و عاطفی زنان شاغل در ادارات تصریح کرد.

وی در ادامه گفت همراهی اعضای شورای راهبردی امور زنان در اداره کل و مناطق با رویکرد بهره مندی از ظرقیت های درون و برون سازمانی نقش مؤثری در کیفیت بخشی فعالیت ها و برنامه های این حوزه دارد.

شکرالله ابراز امیدواری کرد با همدلی، همراهی و همگرایی اعضای شورا و سایر عوامل سهیم در ارتقاء توانمندی های جامعه هدف، تحول و پویایی را در شهر تهران شاهد باشیم.

گفتنی است این جلسه با ارائه برنامه های امور زنان مناطق و توصیه اعضای شورای راهبردی امور زنان اداره کل با محوریت توجه جدی به وضعیت فرهنگی و تعاملات اجتماعی دختران با محیط و همسالان، تبیین برنامه های اداره مشاوره، تدبیر و تعالی توسط نماینده حوزه های حراست ، اداره مشاوره ، ابتدایی و متوسطه ادامه یافت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار