اولین نتایج اجرایی شدن طرح ملی تقویت مهارت های گفتگو با حضور دانش آموزان اعلام شد

تهران (پانا) - اولین مرحله استانی طرح ملی تقویت مهارت های گفتگو در استانداری تهران با حضور مدیرکل امورزنان واستانداری تهران برگزارشد. در این نشست صمیمی  مشاورین امورزنان ، دانش آموزان و برخی از مادران آموزش و پرورش تعدادی از مناطق  حضور داشتند.

کد مطلب: ۹۱۴۷۲۱
لینک کوتاه کپی شد
اولین نتایج اجرایی شدن طرح ملی تقویت مهارت های گفتگو با حضور دانش آموزان اعلام شد

به گزارش اداره اطلاع رسانی وروابط عمومی آموزش وپرورش شهر تهران، در ابتدای جلسه شکراله، مشاور مدیرکل در امورزنان گزارشی از فرآیند اجرایی طرح در شهر تهران ارائه نمود. وی گفت: این طرح در آذر ماه سال تحصیلی جاری در دو فاز به استان ها ابلاغ شد که شهر تهران درفاز دوم اجرای طرح قرار داشت، لکن باتوجه به اهمیت موضوع از آذر ماه سیاستگزاری و برنامه ریزی جهت اجرا آغاز شد.

وی در ادامه افزود: درابتدا به برگزاری یک نشست تخصصی در دی ماه با رویکرد تبیین و توجیه طرح و سپس دوره آموزشی یک روزه در بهمن ماه برای مشاورین مناطق و مدیران مجری طرح با حضور عالیه شکربیگی، عضو هیئت علمی انجمن جامعه شناسی ایران و عضو کارگروه خانواده معاونت زنان و نهاد ریاست اقدام شد و در نهایت 17 مدرسه در 17 منطقه از آموزش وپرورش شهر تهران و به تعداد 4790 دانش آموز دوره اول متوسطه در اسفند ماه تحت پوشش طرح قرا گرفته و طرح تا سطح منطقه اجرا شد.

این نشست اولین مرحله استانی است و هدف از برگزاری آن در استانداری آشنایی دانش آموزان با مکانی خارج از آموزش وپرورش است. در ادامه جلسه دانش آموزان مباحث مورد نظر خود را مطرح کردند که در این رابطه، نقش من درآینده کشور، مسئولیت های اجتماعی، مهربانی های اجتماعی، کاهش گفتگو در خانواده، نقش مطالعه در زندگی و خودسازی از مهم ترین مباحثی بود که دانش آموزان مطرح کرده و پیرامون آن ها با سایر اعضای حاضر درجلسه به گفتگو پرداختند.

در پایان جلسه ثریا شارقی، مدیرکل امورزنان وخانواده استانداری تهران ضمن تشویق دانش آموزان حاضر در جلسه در مورد نشاط اجتماعی و اهمیت آن در زندگی انسان ها به ویژه نوجوانان و جوانان گفت: شما در دوره خوبی زندگی می کنید، دوره ای که به راحتی می توانید با مسئولین خود گفتگو و انتقاد کنید. شما نقش بسیار مهمی در جامعه دارید زیرا آینده سازان کشور هستید. هریک از شما می تواند در آینده وکیل، معلم، پزشک و حتی رئیس جمهورشود، پس نقش خود را به خوبی درک کنید و برای ساختن ایرانی آباد تلاش کنید. وی در پاسخ به دانش آموزانی که به اهمیت خرید کالای ایرانی اشاره کرده بودند توصیه کرد شما نوجوانان می توانید با تشکیل کمپین خرید کالای ایرانی به تولید کنندگان داخلی کمک کنید و موجب رونق تولید داخلی باشید.وی در خاتمه با طرح این سؤال که اگر دولت نبود شما در مورد حل مسائل اجتماعی از قبیل اعتیاد، گرانی، طلاق و ...چه می کردید؟ دانش آموزان را به یک پویش اجتماعی دعوت کرد و گفت: جوابهای خودرا برای مسئولین آموزش وپرورش ارسال یا برای ما فکس کنید. به بهترین پاسخ های دریافتی درجلسه بعدی جوایز ارزنده ای از طرف امورزنان و خانواده استانداری تقدیم خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار