مدیر کل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت خبر داد:رشد بیست و پنج درصدی صادرات صنعت کفش درسال نود وهفت

اسلامشهر (پانا) - مراسم افتتاحیه ششمین نمایشگاه بین المللی کیف ، کفش ، چرم وصنایع وابسته در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزارشد.

کد مطلب: ۹۶۲۸۶۲
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت خبر داد:رشد بیست و پنج درصدی صادرات صنعت کفش درسال نود وهفت

در این مراسم افسانه محرابی مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت درسخنانی اظهار داشت:برگزاری هر نمایشگاه مرتبط با توسعه فناوری و صنعت از اهمیت بالایی برخوردار است و برگزاری نمایشگاه مذکور هم از این قاعده مستثنی نیست.

او در ادامه افزود:با توجه به بالا رفتن ارز و کمبود نقدینگی بخش صنعت کفش در سال نود وشش 92میلیارد دلار صادارات داشتیم،لیکن این رقم در سال نود وهفت به 115 میلیارد دلار رسید و از رشد بیست و پنج درصد برخوردار بودیم که نشان از افزایش صادرات،کیفیت خوب و رشد میزان تولید را به همراه دارد.

او در بخش دیگری از سخنان خودتاکید کرد:افزایش صادرات با کیفیت و رشد میزان تولید،با حمایت بخش خصوصی و حرکت به سمت تولید رقابت پذیر و صادرات محور از جمله موفقیتهای ما در زمینه صنعت کفش میباشد.

محرابی خاطر نشان کرد:در سال گذشته وزارت صنعت،معدن و تجارت نیز در راستای حمایت از صنعت کفش،فعالیتهایی از جمله ارسال بخشنامه ممنوعیت ورود کفش خارجی،طراحی و بازسازی ماشین آلات،استفاده از تکنولوژی روز،مدیریت نمودن واردات،تشکیل کارگروه بررسی مشکلات واحدهای کارگری،استارت خوردن احداث دو شهرک صنعتی در قم و آذربایجان و حذف ممنوعیت ورود مواد اولیه از بازارجه های مرزی را انجام دادیم.

مدیر کل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد:اولویت راهبردی وزارت صمت،ایجاد زیر ساختها و برندسازی ،سرمایه گذاری مشترک با توجه به بهره وری و اطلاع رسانی به همگان در زمینه نهادینه کردن فرهنگ مصرف تولید داخلی برشمرد.

/خبرنگار: ساسان حق شناس/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار