بیست و یکمین مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس استان مرکزی برگزار می شود

اراک (پانا)- بیست و یکمین مانور سراسری زلزله و ایمنی با رویکرد «مدرسه ایمن – جامعه تاب آور» در مدارس استان مرکزی برگزار می شود.

کد مطلب: ۹۶۲۷۲۷
لینک کوتاه کپی شد
بیست و یکمین مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس استان مرکزی برگزار می شود

در نشست هماهنگی بیست و یکمین مانور سراسری زلزله و ایمنی در آموزش و پرورش استان مرکزی، «شهریار فولادوند» مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی، با تأکید بر لزوم برنامه ریزی دقیق و استفاده از ظرفیت های سایر ارگان های استان جهت مداخله در برگزار با کیفیت این مانور گفت: مانور سراسری زلزله و ایمنی طبق تفاهم نامه منعقد شده بین پژوهشگاه بین المللی زلزله و مهندسی زلزله و وزارت آموزش و پرورش، در سال تحصیلی جاری در 150 واحد آموزشی استان برگزار خواهد شد.

وی افزود: هدف از برگزاری مانور سراسری زلزله و ایمنی ارتقای آمادگی و حساس ­سازی اقشار مختلف جامعه به خصوص قشر دانش آموز نسبت به خطر و تبعات وقوع زلزله و چگونگی آمادگی برای مواجهه با آن می باشد .

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی اظهار داشت: بیست و یکمین مانور سراسری زلزله و ایمنی با رویکرد «مدرسه ایمن - جامعه تاب آور» در روز 8 آذر به صورت هماهنگ در مدارس به اجرا در می آید لذا رعایت استانداردهای مورد نظر در انتخاب مدارس مجری با تشکیل کمیته کارشناسی طبق شاخص های مدنظر از سوی کمیته بحران استان ضروری است.

فولادوند تصریح کرد: برگزاری این قبیل برنامه ها ضمن تنوع بخشی به محیط های یادگیری جز بهترین ساعات آموزشی در مدارس می باشند که به منظور جذب منفعت آموزشی برای دانش آموزان همه ساله در مدارس انجام می شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی یادآور شد: در شرایط بحران، همه بار بر دوش مدارس است و مدرسه به عنوان کانون ایمن محله پذیرای عموم شهروندان خواهد بود، بنابراین رعایت استانداردهای لازم جهت پیشگیری از بروز سانحه در مدارس الزامی است.

وی ضمن اشاره به اهمیت فراگیری آموزش های لازم در این زمینه گفت: همه افراد جامعه باید آگاهی های لازم را در برابر حوادث احتمالی و بلایای طبیعی داشته باشند تا در هنگام وقوع بتوانن بهترین مراقبت را از خود و خانواده وجامعه داشته باشند.

فولادوند با اشاره به اینکه این عملیات تمرینی فرصت مناسبی برای آموزش دانش آموزان و قرار گرفتن آنان در یک فضایی این چنینی است، بیان کرد: این عملیات برای دانش آموزان با حضور نیروهای امدادی و عملیاتی بیشتر به واقعیت نزدیک می شود و سبب آگاهی هر چه بیشتر آنان خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی تأکید کرد: مانور سراسری زلزله و ایمنی یک برنامه آموزشی عینی و عملی است و باید تمام کادر آموزشگاه اعم از مدیر، معاونین و معلمان در اجرای آن مشارکت داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار