مخترع ارومیه‌ای در مسابقات جهانی لهستان درخشید

ارومیه (پانا) - معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی گفت: «شهرام غفاری» مخترع ارومیه‌ای توانست یک مدال طلا و یک مدال نقره مسابقات جهانی اختراعات لهستان در «ورشو» را کسب کند.

کد مطلب: ۹۶۲۶۷۲
لینک کوتاه کپی شد
مخترع ارومیه‌ای در مسابقات جهانی لهستان درخشید

امیر شهسوار افزود: شهرام غفاری با عنوان شرکت «دفندر» از شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در شهرک فناوری ارومیه با ۲ طرح از ارومیه به عنوان نماینده ایران در این مسابقه شرکت کرده بود.

وی ادامه داد: این مسابقات از ۲۲ تا ۲۴ مهرماه در لهستان برگزار شد که در آن، ۴۰۰ طرح از ۲۵ کشور جهان شرکت داشتند.

شهرام غفاری بیان کرد: «دفندر» که به عنوان تنها تولیدکننده دستگاه های دفع حیوانات موذی در جهان معرفی شده، توانست هفدهمین مدال طلای جهان را کسب کند.

وی ادامه داد: دستگاه وسپار که کار تصفیه هوای داخل خودرو را انجام می‌دهد توانست در این رقابته مدال طلای مسابقات را از آن خود کند.

وی اظهار داشت: گازهایی که بر اثر برخودر نور خورشید به سطح داخل خودرو در داخل اتومبیل متساعد می‌شود سمی بوده و اغلب این گازهای باعث بروز سرطان در افراد و نازایی در مردها می‌شود.

این مخترع ارومیه‌ای تاکید کرد: این گازهای سمی توسط دستگاه تصفیه هوا جذب شده و اثری از بوی نامطبوع در داخل خودرو نمی‌ماند.

غفاری بیان کرد: دستگاه خشک کن میوه یکی دیگر از دستگاه‌هایی است که با کمترین میزان مصرف برق / ۲۰۰ ولت/ نسبت به دستگاه‌های مشابه کارکرد دارد و مدال نقره این رقابت را کسب کرد.

وی اعلام کرد: دستگاه خشک کن میوه در این رقابت به عنوان کم مصرف ترین خشک کن برقی دنیا نام گرفت و توسعه استفاده از آن می‌تواند اشتغال‌زایی مناسبی برای روستاییان داشته باشد.

شهرام غفاری، نابغه‌ای با ۳۵ اختراع در شاخه‌های مختلف علمی بوده و دستگاه «دیفندر» وی به ثبت جهانی رسیده و به ۲۰ کشور دنیا صادر شده است.

وی متولد ۱۳۵۵ در ارومیه، کارشناس مهندسی برق الکترونیک و دانشجوی دکترای مدیریت بازاریابی فروش است و دستگاه دیفندر /Defenfer/ خود با کاربردهای مختلف در زمینه‌های کشاورزی را در سال ۱۳۹۴ در WIPO/ سازمان جهانی مالکیت فکری/ به ثبت جهانی رساند.

هات پنل /Hot Panel/، دیفندر/Defenfer/، دستگاه پیش‌بینی زلزله، دستگاه ضد سرقت و لیفتراک بیمارستانی تنها بخشی از اختراعات این مبتکر ارومیه‌ای است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار