اطلاعات محرمانه خود را بر روی لوح فشرده یا حافظه‌های جانبی ذخیره کنید

قم (پانا) - رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان قم گفت: اطلاعات شخصی و محرمانه خود را بر روی لوح فشرده یا حافظه‌های جانبی ذخیره کنید .

کد مطلب: ۹۶۲۵۹۷
لینک کوتاه کپی شد
اطلاعات محرمانه خود را بر روی لوح فشرده یا حافظه‌های جانبی ذخیره کنید

سرهنگ " علی موالی اظهار داشت: اطلاعات شخصی و خانوادگی خود اعم از "اسناد - عکس - فیلم" که طبقه‌بندی محرمانه دارند را در فضای رایانه‌های متصل به اینترنت نگهداری نکنید، زیرا با اتصال به شبکه اینترنت برخی افراد فرصت‌طلب با استفاده از روش های هک و نفوذ به صورت پنهان به سیستم و اطلاعات ذخیره شده آن دسترسی یافته و اطلاعات قربانیان را به سرقت می‌برند.
وی ادامه داد: بهتر است اطلاعات شخصی محرمانه خود را بر روی لوح فشرده یا حافظه‌های جانبی ذخیره کنند.
سرهنگ موالی به شهروندان هشدار داد: چنانچه اطلاعات شخصی و محرمانه خود را بر روی حافظه‌های جانبی نگهداری می‌کنند از حمل کردن آن به بیرون از منزل و جابجایی مکرر آن خودداری کنند و حتی الامکان برای جابجایی موردی از حافظه جانبی دیگری استفاده کنید تا تمام اطلاعات در معرض خطر قرار نگیرد زیرا در برخی موارد به روش سرقت‌های سنتی " کیف قابی - سرقت وسایل داخل خودرو " باعث افشای اطلاعات شخصی قربانیان شده است.
رئیس پلیس فتا استان قم اضافه کرد: مردم بایستی از اطلاعات شخصی و محرمانه خود مراقبت کنند و هیچ گونه عکس یا فیلم را در شبکه های اجتماعی منتشر نکنند و نیز در اختیار هر فردی قرار ندهند.
سرهنگ موالی خاطرنشان کرد: همواره این حدیث حضرت امام علی(ع) همیشه مورد توجه قرار گیرد که می فرمایند "بادوستت چنان باش که گوئی روزی با تو دشمن می شود و با دشمنت چنان رفتار کن که گویی روزی با تو دوست می شود" پس از مردم عزیز درخواست داریم تا همواره هوشیار باشند که دوستان امروز آنها می‌توانند روزی دشمنان فردای آنها باشند و از اطلاعات در اختیار خود روزی علیه خودشان استفاده کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار