۱۳۰ تن آسفالت صرف بهسازی جاده‌های مهاباد شد

ارومیه (پانا) - رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مهاباد گفت: امسال ۱۳۰ تن آسفالت برای بهسازی و ترمیم جاده‌های موجود در محورهای منتهی به این شهرستان استفاده شده است.

کد مطلب: ۹۶۲۴۰۵
لینک کوتاه کپی شد
۱۳۰ تن آسفالت صرف بهسازی جاده‌های مهاباد شد

محسن خادمی افزود: این بهسازی شامل لکه‌گیری، چاله پرکنی و روکش آسفالت محورهای مهاباد - ارومیه، کمربندی دارلک، محور مهاباد - بوکان و محور مهاباد - سردشت بوده که با هدف افزایش سطح کیفی محورهای مواصلاتی این شهرستان صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه ۲۶ نقطه حادثه خیز در سطح این شهرستان شناسایی شده است، ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون ۱۰ نقطه حادثه‌خیز در مسیر جاده‌های برون شهری و مسیرهای روستایی این شهرستان اصلاح و رفع خطر شده و مابقی نیز بازسازی و اصلاح خواهد شد.

وی اضافه کرد: جاده‌های مهاباد جزء مناطق پرسانحه استان است که با شناسایی نقاط حادثه‌خیز و بررسی و رفع آن می‌توان زمینه کاهش تصادفات را به همراه داشته باشد.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مهاباد از رانندگان خواست تا در این شرایط به منظور پیشگیری از حوادث رانندگی، همکاری لازم را با کارکنان راهداری و ماموران پلیس راه داشته و علاوه بر رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی با صبر و حوصله بیشتری اقدام به رانندگی کنند.

خادمی، همچنین با اشاره به عملیات بهسازی و بازسازی راه‌های روستایی این شهرستان در قالب «طرح ابرار» بیان کرد: مرحله اول عملیات اجرایی بازسازی و تکمیل بخشی از راه‌های روستایی این شهرستان در قالب این طرح آغاز شده که در مرحله اول مسیر روستای «سویناس» به طرف «ماژگه» از توابع بخش خلیفان به طول پنج کیلومتر در حال انجام است.

وی با بیان اینکه ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار برای مرحله اول اجرای این طرح اختصاص یافته است، ادامه داد: مرحله دوم این طرح نیز به طول هفت کیلومتر در مسیرهای روستای «برایمه» به «دهبکر» و «شیخ یوسف» به سمت «خلیفان» اجرا می‌شود.

وی عنوان کرد: مراحل این طرح شامل عملیات خاک‌برداری و خاکریزی، احداث پل، اجرای زیرساخت و اجرای روکش آسفالت حفاظتی با رعایت مشخصه‌های فنی با استفاده از ظرفیت و قابلیت عوامل و امکانات اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مهاباد است.

مهاباد دارای ۹ کیلومتر بزرگراه، ۶۳ کیلومتر راه اصلی و ۱۵۳ کیلومتر راه فرعی است؛ از مجموع ۵۹۶ کیلومتر راه روستایی مهاباد ۳۲۵کیلومتر آن آسفالت، ۶۶ کیلومتر شوسه و ۲۰۶ کیلومتر خاکی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار