آخرین وضع تردد در مرزهای چهارگانه

تهران (پانا) - رئیس پلیس راهور ناجا با بیان این که ۶۵ درصد زائران از خودروی شخصی استفاده کرده‌اند، آخرین وضع تردد در مرزهای چهارگانه را تشریح کرد.

کد مطلب: ۹۶۲۲۸۵
لینک کوتاه کپی شد
آخرین وضع تردد در مرزهای چهارگانه

به گزارش سایت پلیس، سردار کمال هادیانفر به تشریح آخرین وضع تردد در مرزهای چهارگانه پرداخت و اظهار کرد: پلیس راهور ناجا با تمامی تجهیزات ترافیکی، سه ماموریت ازجمله مدیریت ترافیک، ایمنی در سفر و تسهیل در امور تردد را به کلیه رده‌ها ابلاغ کرده و الحمدلله با هوشیاری و حضور به موقع از ابتدای آغاز اربعین حسینی (ع) تا به امروز ماموریت‌های محوله به خوبی و بدون هیچ گونه مشکل و دغدغه‌ای انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه برای اولین بار ۳ میلیون زائر در این ایام از مرزهای کشور خارج شده‌اند، ادامه داد: بالغ بر ۹۶ درصد زائران مرزهای زمینی را انتخاب کرده‌اند؛ تاکنون بیش از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر بازگشته‌اند و ۸۰۰ هزار زائر همچنان در عتبات به سر می‌‌برند.

رئیس پلیس راهور ناجا به وضع تردد در مرزها اشاره و تصریح کرد: به دلیل مدیریت خوب توسط مسئولان و همچنین مردم چه در زمان رفت و چه بازگشت تردد در مرز مهران مطلوب است؛ در مرز خسروی به کرمانشاه، قصر شیرین، سر پل ذهاب تردد عادی و دو طرفه است.

سردار هادیانفر با بیان اینکه در مرز شلمچه و چذابه هیچگونه مشکل ترافیکی نداریم و تردد دو طرفه صورت می‌گیرد، گفت: در مرز چذابه بیش از یک هزار و ۶۰۰ اتوبوس به صورت کاپوتاژی در حال حرکت هستند، یک هزار و ۱۰۰ اتوبوس هم حامل زائران خارجی بوده است.

وی ادامه داد: البته پیش بینی کردیم که در روزهای جمعه ۲۶ مهر ماه و امروز شنبه ۲۷ مهرماه بیشترین بازگشت زائران از مرز مهران انجام شود و تاکنون ۲۳ هزار زائر از این مرز وارد کشور شده‌اند، بنابراین از روز گذشته ۲۶ مهرماه از ساعت ۱۶:۳۰ مسیر مهران - ایلام یک طرفه است و همچنان ادامه دارد.

رئیس پلیس راهور ناجا توصیه کرد با توجه به این که ۶۵ درصد زائران از خوروهای شخصی خود استفاده کرده‌اند بنابراین زائران عزیز از هرگونه شتاب و عجله برای مراجعه به مرزها خودداری کنند؛ واژگونی و انحراف به چپ و ... از جمله حوادث روزهای گذشته بوده ، از طریق سیستم پیامک وضع مسیرها به زائران داخل عراق اطلاع رسانی می‌شود و خواهش می کنیم که خانواده ها هم از زائران خود بخواهند و به آنها پیامک بزنند که از هرگونه شتاب و عجله پرهیز کنند.

سردار هادیانفر همچنین با اشاره به پیاده روی با دل آمدگان اربعین گفت: سنت با دل آمدگان در تمام شهرهای بزرگ کشور از جمله تهران، شیراز، اصفهان، مشهد، قم و ... با تمهیدات ترافیکی پلیس راهور ناجا در حال انجام است و از ۵ صبح امروز محدودیت های ترافیکی ابلاغ شده و الحمدالله تاکنون مشکلی نبوده و تا نماز ظهر ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه ۱۱ درصد حوادث ترافیکی مربوط به زائران نسبت به سال گذشته کاهش داشته است، تصریح کرد: ۸۲ درصد حوادث مربوط به سرعت غیرمجاز، خستگی و خواب آلودگی است و توصیه می کنیم که زائران در ۳۰ کیلومتری مبدا و ۳۰ کیلومتری مقصد دقت لازم را داشته باشند.

رئیس پلیس راهور ناجا در پایان از تلاش و زحمات همکاران در این مراسم باشکوه تقدیر و تشکر کرد و گفت: ماموران ما در مرزهای چهارگانه و استان‌های مربوطه به عنوان نیروهای اصلی و همچنین همکارانمان در پلیس شهرستان‌ها در حال انجام وظیفه هستند و تلاش می‌کنند که به بهترین شکل ممکن خدمات رسانی کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار