سازمان راهداری خبر داد

رسیدگی به ۲۲۴ مورد تخلفات رانندگان اربعین

تهران (پانا) - معاون دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از گزارش ۲۲۴ مورد تخلفات رانندگان در مسیرهای اربعین خبر می دهد و می گوید در این تخلفات گرانفروشی کمترین و تاخیرها بیشترین میزان را به خود اختصاص داده‌ است.

کد مطلب: ۹۶۲۱۷۲
لینک کوتاه کپی شد
رسیدگی به ۲۲۴ مورد تخلفات رانندگان اربعین

مهدی حاج‌علی -معاون دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای- درباره اینکه آیا این گزارش‌ها به سازمان‌ راهداری رسیده و چه اقداماتی برای رسیدگی به این پرونده‌ها انجام داده‌اید؟ گفت: تا کنون ۲۲۴ مورد تخلف از سوی زائران به سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گزارش شده است که برای همه این گزارش‌ها پرونده تشکیل شده و تقریبا همه این پرونده‌ها مورد رسیدگی قرار گرفته است.

وی درخصوص چگونگی بررسی و برخورد با تخلفات ایام اربعین به ایسنا افزود: تمهیداتی در این زمینه اندیشیده شده است و در این راستا کمیسیون‌های ویژه رسیدگی به تخلفات در حوزه حمل‌ونقل به صورت ویژه در استان‌ها و پایانه‌های مرزی تشکیل داده‌ایم و به صورت فوری در همان‌جا پرونده‌ها رسیدگی شده و برای متخلفان حکم صادر می‌شود.

معاون دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه برای بیش از ۹۵ درصد پرونده‌های تخلف در ایام اربعین حکم نیز صادر شده است، ادامه داد: این احکام در موارد گوناگونی بوده است و برخلاف گزارش‌هایی که در برخی رسانه‌ها منتشر می‌شود، کمترین تعداد گزارش‌های تخلف مربوط به گرانفروشی و کرایه‌هاست و بیشترین تعداد گزارش تخلفی که در این پرونده‌ها به آن رسیدگی شده به تاخیر سفرها قبل و در حین انجام اختصاص دارد. همچنین یک مورد خاموش کردن دستگاه سپهتن، جندین مورد درمورد افزایش نرخ کرایه‌ها و گرانفروشی، چندین مورد رفتار نامناسب راننده و ...و را نیز در این موارد داشته‌ایم.

حاج علی اعلام کرد: از زائران می‌خواهیم ‌اگر موردی وجود دارد آن را به سامانه ۱۰۰۰۱۴۱، اپلیکشن ۱۴۱ یا سایت سازمان راهداری گزارش کنند تا به سرعت آن را رسیدگی کرده و متخلف یا متخلفان احتمالی برخورد کنیم. همچنین زائران می‌توانند برای شکایت حضوری در این زمینه به ادارات کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای یا دفاتر نظارتی این سازمان که در همه پایانه‌های مسافری کشور مستقر است، مراجعه کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار