استاندار: انتخابات مجلس در سیستان و بلوچستان به صورت الکترونیکی برگزار می شود

زاهدان (پانا) - استاندار سیستان و بلوچستان از احراز هویت رای‌دهندگان در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان به صورت الکترونیکی و با ارائه کارت ملی خبر داد.

کد مطلب: ۹۶۱۹۶۰
لینک کوتاه کپی شد
استاندار:  انتخابات مجلس در سیستان و بلوچستان به صورت الکترونیکی برگزار می شود

احمدعلی موهبتی در حاشیه سمینار فرمانداران سیستان و بلوچستان که با موضوع انتخابات برگزار شد، اظهار کرد: تلاش بر این است که انتخابات در کشور به صورت الکترونیکی برگزار شود و احتمالا براساس تصمیم ستاد انتخابات کشور در برخی از شهرستان‌های این استان نیز این‌گونه می‌شود.

او ادامه داد: در دوره قبل، انتخابات در تعدادی از شهرستان‌های کشور به صورت الکترونیکی برگزار شد.

استاندار تصریح کرد: برای برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی ارائه کدملی و کارت‌ملی از سوی رای دهندگان ضروریست لذا از همه هم استانی‌ها تقاضا می‌شود در فرصت باقیمانده برای اخذ کارت ملی اقدام کنند.

او با بیان اینکه زیرساخت‌ها و امکانات باید به شکلی فراهم شود که مردم در روز انتخابات کمتر وقتشان گرفته شود، ابراز داشت: تصمیم‌گیری برای افزایش تعداد صندوق‌های اخذ رای بر عهده هیات‌های اجرایی است که این هیات‌ها هنوز شکل نگرفته اما احتمالا با توجه به مهاجرپذیری و افزایش جمعیت بعضی شهرها مانند زاهدان و چابهار تعداد صندوق‌ها در مقایسه با انتخابات دوره قبل هفت درصد و در بعضی شهرها تا سه درصد افزایش یابد.

موهبتی تاکید کرد: در برگزاری انتخابات باید به گونه‌ای رفتار کنیم که اعتماد مردم جلب شود و مردم به امانت‌داری مجریان انتخابات بیشتر اعتماد کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار