آخرین روستای بخش شریف‌آباد پاکدشت صاحب دهیاری شد

پاکدشت (پانا) - با افتتاح ساختمان دهیاری روستای سیاه چشمه از توابع بخش شریف آباد، تمامی روستاهای این بخش دارای دهیاری شد.

کد مطلب: ۹۶۱۴۲۲
لینک کوتاه کپی شد
آخرین روستای بخش شریف‌آباد پاکدشت صاحب دهیاری شد

هادی تمهیدی فرماندار شهرستان پاکدشت در این مراسم که محمد قمی نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامشهری نیز حضور داشت:در سخنانی بیان داشت: توجه ویژه دولت به مناطق روستایی و اختصاص اعتبارات ویژه از محل مالیات بر ارزش افزوده باعث شده تا امروز تمامی روستاهای پاکدشت از زیرساخت های توسعه، امکانات ورزشی، فضاهای فرهنگی، بوستانهای محلی، ماشین آلات سنگین و آتش نشانی برخوردار باشد.

او در ادامه افزود:اختصاص بیش از یک هزار و چهارصد میلیارد ریال اعتبار به روستاهای پاکدشت باعث شده تا نرخ روستا نشینی در شهرستان پاکدشت افزایش یافته و از میزان مهاجرت روستانشینان به مناطق شهری کاسته شود. روستانشینان شهرستان پاکدشت سالانه پانزده هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان را زیر کشت انواع محصولات باغی و زراعی برده و بیش از سیصدو چهارده هزار تن محصول به ارزش شانزده هزار و دویست و هشتاد و یک میلیارد ریال تولید می‌کنند.

تمهیدی با اشاره به بازگشت عشایر شهرستان از دشت لار به روستاهای محل زندگی خود گفت: در حال حاضر چهارصد و نود و خانواده عشایر با دارا بودن صد و سی هزار رأس دام سبک زندگی کرده و سالانه دو هزار و سی صد تن گوشت قرمز، دو هزار تن شیر، ششصد تن لبنیات، سی تن انار، هشت هزار تن انواع محصولات زراعی و مصنوعات دستی متنوعی نظیر گلیم، جاجیم، سبد، فرش و نمد تولید می‌کنند.

فرماندارپاکدشت از احداث سوله انبار عشایری، احداث سامانه آبگرمکن خورشیدی، سامانه روشنایی خورشیدی، احداث آبشخور دام و احداث مخزن تأمین آب در ایل‌راه عشایر به عنوان بخشی از خدمات دولت به عشایر پاکدشت نیز خبر داد.

او گفت: روستای سیاه چشمه، از جمله روستاهای فاقد دهیاری بخش شریف آباد پاکدشت بود که با استفاده از امکانات موجود در این روستا، دهیاری آن افتتاح و با معرفی دهیار، خدمات ویژه ای را می‌توان به روستانشینان ارائه کرد.

نشست بررسی مسائل و مشکلات و رفع موانع اجرایی پروژه احداث ساختمان جدید بخشداری شریف آباد باحضور علی علیمحمدی معاون اداری مالی و برنامه ریزی فرمانداری شهرستان پاکدشت، مهدی علیدادی بخشدار شریف آباد، نماینده اداره راه و شهرسازی و دیگر اعضا نشست در محل دفتر معاونت برنامه ریزی فرمانداری برگزار شد و هماهنگی های لازم در راستای تکمیل و بهره برداری هر چه سریعتر از این ساختمان جدیدالاحداث بعمل آمد.

بخش شریف آباد شهرستان پاکدشت نوزده روستا داردکه با افتتاح ساختمان دهیاری روستای سیاه چشمه باحضور مسئولان تمامی روستاهای این بخش دارای دهیاری شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار