اولین جلسه ستاد عفاف و حجاب آموزش و پرورش استان برگزار شد

مشهد (پانا)- با حضور مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی و نیز کلیه اعضاء، اولین جلسه ستاد عفاف و حجاب آموزش و پرورش استان با محوریت تبیین منشور حمایت از ترویج و گسترش فرهنگ عفاف و حجاب برگزار شد.

کد مطلب: ۹۶۱۰۸۴
لینک کوتاه کپی شد
اولین جلسه ستاد عفاف و حجاب آموزش و پرورش استان برگزار شد

قاسمعلی خدابنده مدیرکل آموزش و پرورش استان در این جلسه گفت: آموزش و پرورش نسبت به سایر ادارات استان، فعالیت ها و اقدامات بسیار زیادی در حوزه توسعه و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب انجام داده اما با توجه به اینکه مخاطبین ما دانش آموزان و نسل جوان می باشند حتما باید در این حوزه اهتمام بیشتری داشته باشیم.

وی افزود: عفاف حالت درونی، معنایی و ارزشی دارد و بر چیرگی بر قوای شهوانی، خود کنترلی و در نهایت تقوا دلالت دارد که ثمره آن حجاب است.

خدابنده تصریح کرد: حجاب و عفاف باید تبدیل به اعتقاد و باور درونی شود و معلمان و دبیران که الگوهای عملی و رفتاری دانش آموزان می باشند باید خود در این زمینه نمونه و الگو باشند و در زمینه نهادینه سازی فرهنگ حجاب و عفاف تلاش مضاعف داشته باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی اظهار کرد: موضوع حجاب و عفاف باید از یک بحث موضوعی و اداری خارج شود و درونی سازی شده و در نهایت به باوری اعتقادی، عمیق و ماندگار تبدیل شود.

وی عنوان کرد: حجاب و عفاف مختص خانم ها نمی باشد و همه مردان و زنان متعهد و معتقد باید به این رفتار نیکو و شایسته اهتمام داشته باشند و رعایت حجاب و عفاف آرامش درونی برای فرد و خانواده ایجاد می کند که در نهایت به جامعه تسری می یابد.

خدابنده در پایان گفت: استان خراسان رضوی به دلیل وجود مضجع شریف آقا علی ابن موسی الرضا (ع) و اینکه پایتخت معنوی کشور محسوب می شود باید حتما در حوزه توسعه و ترویج فرهنگ حجاب و عفاف پیشگام و پیشتاز باشد و در این بین آموزش و پرورش می تواند در این زمینه نقشی بی بدلیل ایفا کند.

قابل ذکر است در ابتدای این جلسه علیرضا مالک اشرفی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: خوشحال هستیم که آموزش و پرورش استان در سال گذشته توانست رتبه نخست ترویج فرهنگ حجاب و عفاف را در بین سایر ادارات استان کسب نماید که این مهم جای تقدیر دارد.

وی در ادامه اقداماتی از جمله ارسال پوسترهای ویژه ریحانه النبی با موضوع ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در مدارس استان، برگزاری 25 نمایشگاه در حوزه فرهنگ حجاب و عفاف در سطح استان، برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری با محوریت فرهنگ حجاب و عفاف، قرائت میثاق نامه دانش آموزان در مراسم آغازین و نصب در محلی مناسب، دادن امتیاز ویژه به دانش آموزان نخبه و محجبه و استفاده از دانش آموزان محجبه به عنوان مجریان برنامه های دانش آموزی را از مهمترین فعالیت های آموزش و پرورش استان در حوزه توسعه و ترویج فرهنگ حجاب و عفاف برشمرد.

مالک اشرفی در پایان افزود: امید داریم با برنامه ها و کارهای عملیاتی مختلف در زمینه نهادینه سازی توسعه و ترویج فرهنگ حجاب و عفاف بویژه در دانش آموزان و نسل جوان گام برداریم و بتوانیم این ارزش دینی را در جامعه نهادینه تر نماییم.

شایان ذکر است در پایان این جلسه با حکم مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی، خانم قوی پنجه به عنوان دبیر ستاد حجاب و عفاف آموزش و پرورش استان معرفی گردید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار