یک فیلمنامه‌نویس انیمیشن: تولید وب‌سری‌ها هم به فرهنگسازی کمک می‌کند، هم به کارآفرینی در حوزه هنر

تهران (پانا)- یک نویسنده فیلم‌های انیمیشن عقیده دارد تولید وب‌سری‌ها می‌تواند هم در حوزه اقتصاد و هم فرهنگ سودمند باشد.

کد مطلب: ۹۶۱۰۱۵
لینک کوتاه کپی شد
یک فیلمنامه‌نویس انیمیشن: تولید وب‌سری‌ها هم به فرهنگسازی کمک می‌کند، هم به کارآفرینی در حوزه هنر

جشنواره کودک آنلاین که به همت وزارت ارتباطات و با همکاری آموزش و پرورش و بنیاد سینمایی فارابی برگزار می‌شود ساخت وب‌سری‌های انیمیشنی را با هدف فرهنگسازی و کارآفرینی در بخش فرهنگ و هنر در دستور کار قرارداده است.

پس از داوری صدها ایده‌ای که در نخستین فراخوان جشنواره کودک آنلاین به دبیرخانه این رویداد ارسال شده بود، تولید 20 پروژه انیمیشن برای گروه‌های سنی مختلف آغاز شد و هنرمندانی از حوزه‌های نویسندگی و انیمیشن‌سازی برای ساخت این مجموعه‌ها به همکاری دعوت شدند.

بخشی از این وب‌سری‌ها تابستان گذشته در سی و دومین جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان معرفی و داوری شدند و به این ترتیب گام دیگری در جهت نقش‌آفرینی فیلم‌های انیمیشن در فضای تولیدات تصویری ایران برداشته شد.

بیست مجموعه انیمیشن تولیدشده در قالب این جشنواره طی ماههای آینده، با برگزاری مراسم اختتامیه کودک آنلاین، برای استفاده عموم عرضه بارگذاری خواهد شد.

مریم چالش، نویسنده انیمیشن و آهنگساز، یکی از هنرمندانی است که این روزها نویسندگی یکی از وب‌سری‌های انیمیشن این مجموعه را برعهده دارد. این نویسنده در گفت‌وگو با خبرنگار پانا درباره ساخت این وب‌سری در قالب رویداد کودک آنلاین گفت: «بعد از اینکه تعدادی از ایده‌های ارسالی به جشنواره کودک آنلاین توسط تیم داوری برای تولید انتخاب شدند، از اردیبهشت‌ماه بود که برای نوشتم این وب سری به همکاری دعوت شدم. فصل اول وب‌سری در 10 قسمت نوشته شده و ساخت آن آغاز شده است. در حال حاضر یک قسمت از این سری تولید شده و 3 قسمت آن هم استوری‌بورد خورده است و با توجه به این که کاراکتر­ها، بک گراند کار نهایی شده است، بقیه قسمت‌ها نیز آماده تولید است.»

وی درباره همکاران خود در تولید این وب سری گفت: « امیرحسین داودی کارگردانی مجموعه را برعهده دارد و سلمان طاهری طراح کارکتر­ها و فضا، مدیر تولید کار و امیرحسین تجسسی نیز انیماتور پروژه هستند.»

این فیلمنامه‌نویس درباره گروه سنی مخاطبان و موضوع وب‌سری خود گفت:«این سری که «اوه لند» نام دارد برای کودکان 6 تا 9 سال ساخته می‌شود و 3 کاراکتر اصلی دارد؛ یک دایناسور که تلاش می‌کند تخم بگذارد و یک دختر و پسر عصر حجری که همچنان که شیطنت می‌کنند و محیط زندگی خود را می­شناسند چیزهایی اختراع می‌کنند. بازی‌گوشی این دو کودک باعث می‌شود که سرانجام تخم دایناسور بشکند؛ به این ترتیب داستان انقراض دایناسورها در قالب طنز برای کودکان به تصویر کشیده شده است.»

چالش در پایان با مثبت خواندن چشم‌انداز رویداد کودک آنلاین و حمایت از ساخت انیمیشن و فیلم‌ کوتاه در حوزه کودک و نوجوان اظهار کرد: «با توجه به این که کودکان و نوجوانان خیلی زود با امکاناتی مانند گوشی وارد فضای مجازی می­شوند باید به فکر تولید محتوای مناسب تصویری برای آنها بود. هدف اصلی کودک آنلاین نیز تولید همین محتوا است. اگر ساخت این مجموعه‌ها به درستی انجام شود، قطعاً اسپانسرهایی در حمایت از این محتوا وارد پروژه‌ها خواهند شد و به این ترتیب از چند جنبه حرکتی سازنده و مفید خواهد شد؛ اول این که با کمک انیمیشن‌های کوتاه و جذاب می‌توانیم در حوزه‌های مختلف فرهنگسازی کنیم و پیام‌های اثربخشی به مخاطبان منتقل کنیم. و دیگر اینکه هر یک از آثار می‌توانند با فروش آنلاین برای عوامل مجموعه درآمدزایی کنند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار