مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری تأکید کرد: لزوم سامان‌دهی موسسات خیریه و هدفمندسازی کمک به افراد نیازمند

تبریز (پانا) - مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی بر راه‌اندازی سامانه‌ای برای هدفمند کردن کمک‌های موسسات خیریه تأکید کرد و گفت: با سامان‌دهی موسسات خیریه تعداد بیشتری از نیازمندان از خدمات این موسسات بهره‌مند می‌شوند.

کد مطلب: ۹۶۰۷۹۵
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری تأکید کرد: لزوم سامان‌دهی موسسات خیریه و هدفمندسازی کمک به افراد نیازمند

بدر شکوهی در جلسه بررسی سامان‌دهی موسسات خیریه، افزود : با توجه به تعدد موسسات و سمن‌های خیریه، احتمال اینکه برخی مساعدت‌ها به صورت تکراری انجام شود و تعدادی از نیازمندان بدون کمک بمانند وجود دارد.

وی گفت: در صورت سامان‌دهی این موسسات، هم کمک‌ها هدفمند می‌شود و هم با یکپارچه‌سازی کمک‌ها، افراد بیشتری می‌تووانند از خدمات این موسسات بهره‌مند شوند.

شکوهی افزود: در صورت وجود این سامانه واحد، می‌توان از تخلفات و موارد غیرقانونی احتمالی از جمله پول‌شویی یا فرار مالیاتی از سوی افراد سودجو نیز جلوگیری کرد.

وی با اشاره به سابقه درخشان تبریز در فالیت‌های خیرخواهانه، گفت: افزایش بی‌رویه موسسات خیریه در سال های اخیر نگرانی هایی را در میان مردم ایجاد کرده است و باید برای جلوگیری از کاهش اعتماد مردم به موسسات خیریه، دستگاه های متولی امر برنامه های یکسانی را در پیش بگیرند.

شکوهی تصریح کرد: خوشبختانه تغییر رویکردی را در دستگاه های حمایتی و برخی موسسات خیریه موفق در کمک به نیازمندان مشاهد می کنیم و موضوع توانمندسازی نیازمندان و کاهش کمک های موردی و صدقه ای باید تقویت شود.

سعید جلالی، مشاور استاندار در امور مشارکت های مردمی نیز در این جلسه گفت: موسسات خیریه تبریز در سطح کشور الگو و نمونه هستند ولی باید دقت کنیم که موسسات خیریه را از توزیع امکانات پیش‌پاافتاده خارج کرده و به سوی توانمندسازی افراد تحت پوشش سوق دهیم.

وی افزود: اشتغال‌زایی و توانمندسازی باید از اولویت های موسسات خیریه باشد، در غیر این صورت نمی‌توان در راستای توسعه از این موسسات استفاده کرد.

محمد کلامی، مدیرکل کمیته امداد استان هم در این جلسه گفت: هرکاری که به مردم سپرده ایم موفق بوده است، بنابراین باید فعالیت‌های حوزه احسان و نیکوکاری نیز مردمی شود.

وی با بیان اینکه مبارزه با فقر یک تخصص است و انگیزه و اراده قوی می‌خواهد، افزود: فقرزدایی باید در دستور کار قرار بگیرد نه اینکه با افزایش افراد تحت پوشش، تنبلی اجتماعی را پرورش دهیم.

کلامی افزود: هماهنگی در خدمت رسانی و کمک به مستمندان پیشنهاد خوب و مناسبی است که باید در بین موسسات خیریه به وجود آید چرا که هم به نفع افراد تحت پوشش است و هم به سود موسسات خیریه.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار