در نیمه اول سال جاری

13 متخلف شکار در شهرستان کاشان دستگیر شده اند

کاشان (پانا) - رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کاشان گفت: براساس گزارش عملکرد شش ماه نخست سال جاری، با انجام هفت هزار نفر ساعت گشت و کنترل در مناطق آزاد و حفاظت شده قمصر و برزک توسط یگان حفاظت محیط زیست، 13 متخلف شکار و صید دستگیر شده اند.

کد مطلب: ۹۶۰۶۹۲
لینک کوتاه کپی شد
13 متخلف شکار  در شهرستان کاشان دستگیر شده اند

حسین خادمی در گفت و گو با پانا کاشان اظهار کرد: در این مدت سه قبضه اسلحه مجاز و چهار اسلحه غیر مجاز به همراه تعداد وسیله شکار از متخلفان کشف و ضبط شده است .

وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت حفظ محیط زیست و برخورد با متخلفان به حریم طبیعت در نیمه اول سال جاری 26 پرونده پیگیری در مرجع قضایی تشکیل شده است که تاکنون برای 25 پرونده رای صادر شده است.

وی افزود: در این مدت، 190 واحد صنعتی مورد پایش زیست محیطی قرار گرفتند که 14 مورد منجر به نمونه برداری و آنالیز در آزمایشگاه اداره شد و برای 67 واحد اخطار در مسائل مختلف زیست محیطی صادر شد.

وی تاکید کرد: در شش ماه نخست سال جاری 254 پروانه ساخت، بهره برداری و طرح توسعه واحد های صنعتی و خدماتی در شهرستان کاشان صادر شده است.

و همچنین 32 مورد ماموریت پایش شبانه در طی این مدت انجام گرفت که براساس اطلاعات جمع آوری شده لیست صنایع آلاینده مورد بازنگری قرار گرفت.

وی با اشاره به اهمیت مشارکت شهروندان در حفظ محیط زیست گفت: طرح محیط یار با حضور 20 هزار دانش آموز در 140 مدرسه و طرح محیط بان نیز با حضور یک هزار و 450 دانش آموز در 25 مدرسه شهرستان کاشان اجرا شدکه پس از سنجش شاخص های ارزیابی عملکرد، مدارس نمونه تقدیر شدند.

خادمی افزود: با هدف آموزش و ترویج فرهنگ زیست محیطی در سطح جامعه آیین های روزهای طبیعت، هفته زمین پاک، هفته محیط زیست با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و آموزشی در مناطق مختلف شهرستان کاشان انجام شد.

شهرستان کاشان دارای حدود 1200 واحد صنعتی خدماتی و 80 معدن فعال و همچنین 241 مرغداری می باشد. منطقه حفاظت شده قمصر و برزک به وسعت 60 هزار هکتار تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست این شهرستان قرار دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار