آکادمی کشتی عبداله موحد در لتحر کاشان به بهره برداری رسید

کاشان( پانا) - پرافتخارترین آزادکار ایران گفت: هر چقدر سالن ورزشی در کشور ساخته شود باز هم کم است زیرا کشور به ساخت سالن های بیشتر نیاز دارد تا در رسیدن به اهداف خود در وزرش موفق شود.

کد مطلب: ۹۶۰۲۹۹
لینک کوتاه کپی شد
آکادمی کشتی عبداله موحد در لتحر کاشان به بهره برداری رسید

عبدالله موحد شامگاه چهارشنبه در آیین بهره برداری آکادمی کشتی لتحر اظهار کرد: با اینکه خستگی یک سفر طولانی را داشتم ولی برای حضور در این برنامه با افتخار و رغبت آمدم و خیلی دوست داشتم بیشتر به ایران و کاشان می آمدم تا داشته های خود را در اختیار ورزشکاران نونهال این آکادمی کشتی بگذارم.
این نابغه کشتی جهان و ایران افزود: امیدوارم آنقدر زنده بمانم تا شاهد باشم که کشتی گیران کم سن وسالی که در این سالن ورزش کشتی را تمرین می کنند یک روز قهرمان کشتی جهان و المپیک شوند.
وی تصریح کرد: ورزش را با ژیمناستیک شروع کرده و با کشتی به پایان رساندم اما در نونهالی که کشتی را شروع کردم امکانات و وسایل مناسبی برای کشتی نداشتیم و تمرینات خود را با پای برهنه روی زمین انجام می دادم.
نابغه کشتی جهان با اشاره به جایگاه و اهمیت پهلوانی در ایران تاکید کرد: هر کسی را نمی توان با عنوان پهلوان خطاب کرد، زیرا در گذشته کسانی پهلوان بودند که از حقوق ضعیفان دفاع کرده و دست افتادگان را می گرفتند.
همچنین رئیس اسبق فدراسیون کشتی ایران در این آیین گفت: موحد اولین نفر در ایران از حیث داشتن مدال در رقابت های بین المللی و یازدهمین نفر در کشتی جهان است که نام و تصویرش در دیوار فیلا نقش بسته است.
محمدرضا طالقانی افزود: پهلوان موحد در دوران ورزش خود توانست که شش مدال جهانی و المپیک را بدون وقفه برای میهن عزیزمان ایران به ارمغان بیاورد.
طالقانی با ابزار خرسندی از ساخت یک سالن ورزشی در لتحر کاشان افزود: عبداله موحد به عنوان یک ایرانی افتخار می کند پس از بازگشت به وطن در یک منطقه کوچک از کشور حضور پیدا کند و بگوید من چقدر خوشحال هستم که به اینجا آمده ام و هرگاه فرصت کنم باز هم خواهم آمد.
عملیات ساخت آکادمی کشتی پهلوان عبدالله موحد مهرماه 94 در زمینی به مساحت 580 متر مربع با حضور این نابغه کشتی جهان در منطقه لتحر کاشان آغاز شد و بعد از گذشت چهار سال با صرف هزینه هشت میلیارد ریال از محل کمک نیکوکاران محلی به بهره برداری رسید. این مجموعه دارای دو تشک کشتی، خوابگاه و سالن بدنسازی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار