آموزش تخصصی سامانه کنکور سراسری و برنامه ریزی درسی آنلاین برای بیش از 350 مشاور در شیراز

شیراز(پانا)_ معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس اظهار داشت: با برگزاری کلاس های آموزشی برای والدین می توان آنها را در شناسایی استعداد فرزندانشان کمک و نسبت به سوق دادن دانش آموزان به رشته های مهارتی وهنری تلاش کرد.

کد مطلب: ۹۶۰۲۵۰
لینک کوتاه کپی شد
آموزش تخصصی سامانه کنکور سراسری و برنامه ریزی درسی آنلاین برای بیش از 350 مشاور در شیراز

فرهاد اسماعیلی درگردهمایی تخصصی مشاوران نواحی چهارگانه آموزش و پرورش شیراز، با تاکید بر حضور پررنگ مشاوران در مدارس گفت: با برگزاری کلاس های آموزشی برای والدین می‌توان آنها را در شناسایی استعداد فرزندانشان از طریق تستهای رغبت و توانایی کمک کرد.

اسماعیلی ادامه داد: این اقدام می تواند در سوق دادن دانش آموزان به رشته های مهارتی وهنری موثر باشد.

رئیس اداره مشاوره تربیتی تحصیلی آموزش و پرورش فارس نیز تاکید کرد: دخالت افراد سودجو وغیر متخصص در حوزه خدمات مشاوره ای و انتخاب رشته موجب بروز آسیب های متعدد مادی و معنوی برای دانش آموزان و خانواده ها شده است.

طیبه رحیمی گفت: این سامانه به ابتکار اداره کل آموزش و پرورش فارس راه اندازی گردیده تا اطلاعات صحیح و کاربردی مورد نیاز دانش آموزان در زمینه کنکور سراسری و انتخاب رشته به سهولت در دسترس تمامی این عزیزان و خانواده های محترم آنها قرار گیرد .

رحیمی در تشریح اهداف برگزاری این گردهمایی گفت: هدف این است که با ارائه آموزش های تخصصی و بهر گیری از توانمندی های مشاورین مدارس این سامانه ها به دانش آموزان معرفی شود تا این عزیزان بتوانند برای انتخاب رشته و برنامه ریزی های درسی بدون هیچ دغدغه و صرف هزینه های گزاف اقدام نمایند.

وی با تاکید بر اینکه مشاوران مدارس حلقه رابط بین دانش آموز، اولیاء و معلمان هستند گفت: با توجه به اینکه مشاور نقش مهمی در ارائه فعالیتهای آموزشی و پرورشی در مدرسه بر عهده دارد، لذا نیازمند به روز آوری دانش تخصصی و بهره گیری از نرم افزارها و فناوری های نوین در این حوزه هستیم، همچنین قصد کوتاه نمودن دست افراد سودجو و مشاور نماها ازاین حوزه را داریم .

رئیس اداره مشاوره تربیتی آموزش و پرورش فارس در تشریح ویژگی های سامانه کنکور سراسری فارس گفت: دانش آموزان می توانند از طریق این سامانه اطلاعات کلی مورد نیاز خود را در زمینه مسائلی همچون گروه های آزمایشی کنکور سراسری، رتبه و درصد پذیرفته شدگان، ضریب هر درس در گروه های آزمایشی مختلف، فهرست موضوعات درسی برای برنامه ریزی ، روشهای مطالعه و برنامه ریزی درسی و ... دریافت نمایند.

رحیمی در خصوص سامانه برنامه ریزی آنلاین نیز گفت: این سامانه یک سامانه جدید است که برای اولین بار برای استفاده دانش آموزان عزیز در رشته های تجربی و ریاضی و در آینده نیز برای دانش آموزان رشته انسانی قابل استفاده است و از این طریق با توجه به اطلاعات وارد شده توسط کاربر سامانه به صورت هوشمند اقدام به برنامه ریزی و ارائه پیشنهاداتی در خصوص نحوه، ساعات و میزان مطالعه هر درس به صورت مجزا برای هر دانش دانش آموز به منظور بهتر شدن کیفیت و کمیّت مطالعه دانش آموزان به آنان ارائه می نماید.

او در تشریح برنامه های این اداره در سال تحصیلی جاری گفت: امسال طبق برنامه ریزی های انجام شده علاوه بر فعالیتهای فعلی و ابلاغ شده از سوی وزارت متبوع به صورت ویژه در 3 محور مشاوره و هدایت تحصیلی، برنامه ریزی کنکور سراسری و رفتارهای سازشی فعالیت می نماییم که این امر مساعدت و همکاری همه جانبه مشاورین عزیز را می طلبد.

رئیس اداره آموزش و پرورش ناحیه یک شیراز نیز با بیان اینکه نیاز امروز جامعه ما، تربیت دانش آموزان چند ساحتی است گفت: با توجه به آسیبهایی که امروز دانش آموزان را تهدید می کند نیازمند تربیت افرادی هستیم که بتوانند همزمان در بخش های مختلف توانایی های خودشان را بروز دهند و توانایی تغییر همزمان نقش های خود را داشته باشند.

شهباز گودرزی گفت: مشاوران مدارس می توانند از طریق هدایت تحصیلی و شغلی و هویت بخشی به دانش آموزان زمینه ظهور، بروز و نقش آفرینی این عزیزان در جامعه را فراهم نمایند لذا باید تلاش کنیم دانش آموزانی خلاق و توانمند در تمامی ساحت های تعلیم و تربیت پرورش دهیم تا بتوانند درآینده موجب پیشرفت و تعالی خود و جامعه باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار