در گردهمایی سالانه گروه های علمی آموزش و پرورش سمپاد؛

معاون متوسطه سیستان و بلوچستان: معلمان باید به صورت روزانه دانش آموزان را مورد مهندسی آموزشی و تربیتی قرار دهند

بختیاری: مدرسه ای که خانواده را درگیر فعالیت‌های خود نکند را نمی توان مدرسه دانست.

زاهدان (پانا)_ به گفته معاون آموزش متوسطه سیستان و بلوچستان، معلمان باید دانش آموزان را مورد مهندسی دقیق آموزشی و تربیتی به صورت روزانه قرار دهند.

کد مطلب: ۹۶۰۲۳۲
لینک کوتاه کپی شد
معاون متوسطه سیستان و بلوچستان: معلمان باید به صورت روزانه دانش آموزان را مورد مهندسی آموزشی و تربیتی قرار دهند

احمد بختیاری صبح امروز در گردهمایی سالانه گروه های علمی آموزش و پرورش سمپاد که در محل اردوگاه فاطمه الزهرا زاهدان برگزار شد، اظهار کرد: سه رکن مهم مدرسه که ترسیم کننده آینده جامعه است عبارتند از معلم، دانش آموز و برنامه ریزی درسی.
او با اشاره به نقش معلمان در مدارس بیان کرد: معلمین و مدیران بایستی حیطه های شناختی، عاطفی، روانی و حرکتی را در مدارس اجرایی کنند زیرا زمانی یک مدرسه ایده آل است که همه ارکان آن همزمان فعال باشند.
معاون متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان با بیان این که تعلیم و تربیت نیز شامل سه رکن اساسی است عنوان داشت: معلم، مدرسه و خانواده از ارکان مهم تعلیم و تربیت هستند که معلم در آن اصلی ترین ماده و جوهره تربیت است.
او افزود: معلم مانند ستون اصلی در یک ساختمان است که استحکام آن را بر اساس آن می‌سنجند.

بختیاری بیان کرد: در عرصه ی تعلیم و تربیت؛ مدرسه باید علاوه بر معلم و مدیر، دانش آموز محور نیز باشد.
او در بخش دیگری از سخنان خود باشاره به نقش مهم خانواده در تعلیم و تربیت فرزندانشان ابراز داشت: خانواده مدرسه ی پنهانیست برای دانش‌آموزان که همانند مدیر، معلم و سایر ارکان مدرسه می تواند در تعلیم و تربیت نقش مهمی ایفا کند.

معاون متوسطه اداره کل تصریح کرد: مدرسه ای که خانواده را درگیر فعالیت های مدرسه نکند را نمی توان مدرسه دانست.
او با اشاره به اینکه کار تعلیم و تربیت کار تعاملی است، گفت: معلمان علاوه بر الگو بودن برای دانش آموزان خود باید به عنوان یک آموزش دهنده دلسوز، بازخورد رفتار خود را با دانش آموز نیز بسنجند.

بختیاری با بیان اینکه دانش‌آموزان باید مورد مهندسی دقیق و روزانه آموزشی و تربیتی واقع شوند، تصریح کرد: معلمان باید با توجه به احوالات روز دانش آموزان در امر تعلیم و تربیت حرکت کنند و بر اساس آن به دانش آموزان برنامه‌ی آموزشی تربیتی دهند.

او افزود: معلمان سمپاد نیز باید دانش خود را به واسطه شرکت خودشان در کنکور محک زده و بر اساس آن دانش خود را به روز کنند تا بتوانند به دانش‌آموزان به روش های نوین آموزش دهند.

رئیس اداره استعدادهای درخشان استان هم در این گردهمایی گفت: در سطح استان 22 مدرسه استعدادهای درخشان(8 مدرسه در مقطع متوسطه اول و 14 مدرسه متوسطه دوم) فعالیت دارند و 2 هزار و 109 دانش آموزدر این مدارس مشغول به تحصیل هستند.

کیانی افزود: در کنکور امسال دانش آموزان مدارس استعدادهای درخشان استان 36 رتبه زیر هزار و دو رتبه دو رقمی کسب نمودند.

شایان ذکر است: برگزاری کارگاههای ویژه هر یک از گروههای آموزشی و درسی و اتخاذ تصمیم جهت تدریس سرفصلهای دروس محتوای تکمیلی به منظور ایجاد وحدت رویه بین مدیران و دبیران مدارس در سطح استان از دیگر برنامه های گردهمایی مدیران مدارس استعدادهای درخشان استان بود.

انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار