در برنامه حرف حساب شبکه استانی هامون؛

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان: حذف مدارس خشتی و گلی استان تا پایان 98

رخشانی: یک سوم کمبود معلم استان را در سال جاری جذب کرده ایم/ تمام معوقات همکاران طرح خرید خدمات پرداخت شده است

زاهدان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان اعلام کرد: 164 مدرسه خشت و گلی در این استان وجود دارد که با مشارکت نوسازی مدارس و خیرین نیک اندیش، در اسفند 98 جشن برچیده شدن مدارس خشت و گلی رادر استان برگزارخواهیم کرد.

کد مطلب: ۹۶۰۷۶۶
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان: حذف مدارس خشتی و گلی استان تا پایان 98

حمیدرضا رخشانی در برنامه تلویزیونی "حرف حساب"(شبکه استانی هامون) اظهار کرد: در مجموع ۱۶۴مدرسه خشت و گلی در استان وجود دارد که با مشارکت نوسازی مدارس و خیرین نیک اندیش، اسفند 98 جشن برچیده شدن مدارس خشت و گلی رادر استان برگزارخواهیم کرد.

او ادامه داد: در ارتباط با فضای آموزشی در استان به نسبت به 40 سال گذشته رشد چشمگیری داشته ایم به طوری که در کشور در بحث آورده های خیرین رتبه 5 را داریم.

مدیرکل آموزش وپرورش استان با بیان اینکه در سطح کشور به ازای هر ۱۳ نفر، یک معلم و برای هر دانش آموز ۵.۲۱ متر مربع فضای آموزشی اختصاص دارد بیان کرد: متاسفانه در این استان به ازای هر 19 نفر یک معلم و به ازای هر دانش آموز ۳.۳۷ متر مربع فضای آموزشی داریم.

او با بیان اینکه در سطح استان با کمبود 16هزار معلم مواجه هستیم عنوان داشت: با همکاری و همراهی دولت، مسئولین استانی و وزارت آموزش وپرورش توانسته ایم این کمبود را با جذب هزارو 600 نیروی نهضتی، سرباز معلم و همچنین جذب 3 هزارو 309 نفر از طریق ماده 28 جبران کنیم.

رخشانی گفت: در سال جاری حدود 5 هزار نیرو وارد عرصه آموزش و پرورش شده اند که امید می رود طی سه سال آینده کمبود نیرو در استان به طور کامل حل گردد.

او با بیان اینکه تمام معوقات همکاران طرح خرید خدمات تا این لحظه پرداخت شده است افزود: در استخدامی جدید دستگاههای اجرایی، 600 نفر از بین نیروهای خرید خدمات جذب آموزش و پرورش شده اند.

مدیرکل آموزش وپرورش استان در پایان گفت: سامانه پیامکی 1000100049 پل ارتباطی اداره کل آموزش و پرورش استان با مردم و فرهنگیان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار