مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی:

دستیابی به اهداف تعلیم و تربیت با تقویت اعتماد بین مدیر، معلم و دانش اموز تسریع می شود

ارومیه (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی گفت: مدیر و رهبر آموزشی باید قدرت نفوذ داشته باشد و اعتماد معلم و دانش آموز را در راستای دستیابی و تحقق سریع و مطلوب به اهداف تعلیم و تربیت جلب کند.

کد مطلب: ۹۵۹۸۶۲
لینک کوتاه کپی شد
دستیابی به اهداف تعلیم و تربیت با تقویت اعتماد بین مدیر، معلم و دانش اموز تسریع می شود

ابراهیم محمدی در جلسه عمومی مدیران مدارس ناحیه یک ارومیه اظهار داشت:بزرگترین سرمایه مورد نیاز در شکل گیری و تداوم مناسبات و روابط سازنده بین انسان ها ،اعتماد متقابل است و در مجموعه ای که دارای اهداف مشخص است و قرار بر این است که همه ی اعضای مجموعه در جهت آن اهداف نقش خاص خود را ایفا کنند این اعتماد نقش تسریع و تسهیل کننده ایفا می کند.

وی با بیان اینکه سالتحصیلی جدید با حضور بیش از 600 هزار دانش آموز آغاز شد در حالیکه هیچ کلاس درسی در سطح استان فاقد معلم نبود گفت: مرزی بودن، رنگین کمان اقوام و پراکندگی جغرافیایی با فعالیت بیش از سه هزار مدرسه روستایی شرایط تحقق عدالت آموزشی در سطح استان را به نیازی ویژه تبدیل کرده است.

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی با بیان اینکه بیش از ۲۵هزار کلاس درس و ۳۶ هزار نیروی انسانی در سطح استان وجود دارد اضافه کرد: رسیدگی به مشکلات آموزشی و پرورشی نیازمند تلاش مضاعف است.

محمدی با اشاره به اینکه آذربایجان غربی در شاخص های ارزیابی عملکرد جزو شش استان برتر کشور است گفت: این نهاد موفق شده تا برای 2 سال متوالی رتبه برتر جشنواره شهید رجائی را کسب کند.

وی با بیان اینکه هم اکنون برنامه ریزی اصولی بر آموزش و پرورش استان حاکم است؛ ادامه داد: سه هزار و 600 نفر به عنوان نیروی حق التدریس با آموزش و پرورش استان همکاری می کنند.

محمدی با تاکید به اینکه امسال کار تیمی منسجم در ساماندهی نیروی انسانی را شاهد بودیم؛ بیان کرد: برای اولین بار در سطح کشور، نقل و انتقال نیروی انسانی در آذربایجان غربی در اسفند ماه پایان یافت.

مدیر کل آموزش و پرورش اذربایجان غربی افزود: مدیر و رهبر آموزشی باید قدرت نفوذ داشته باشد و اعتماد معلم و دانش آموز را جلب کند.

وی اضافه کرد: توجه به شاخص هایی همچون صداقت، شایستگی، وفاداری، ثبات در تصمیم گیری و شفافیت رمز موفقیت در انتخاب مدیران و راهبران آموزشی است.

محمدی با بیان اینکه بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، این نهاد متولی تعلیم و تربیت عمومی و رسمی کشور است اضافه کرد: زمینه دستیابی دانش آموزان به مراتبی از حیات طیبه در این سند پیش بینی و در دسترس است.

وی اضافه کرد: هر شش ساحت سند تحول بنیادین دارای اهمیت یکسان است و در مسیر جریان تربیت است.

محمدی افزود: باید بررسی شود که تعمیق باورهای دینی دانش آموزان تا چه اندازه محقق شده است و در این مسیر بیش از پیش نیازمند تلاشیم.

وی یاداور شد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، برنامه های نظام تعلیم و تربیت را نظام مند و همگانی کرد.

وی با بیان اینکه امروز آسیبهای اجتماعی در جامعه رو به فزونی است؛ گفت: آموزش و پرورش می تواند در حوزه پیشگیری از آسیبهای اجتماعی و مراقبت از آسیب دیدگان نقش آفرین باشد.

محمدی با تاکید بر اینکه نباید فضای کنکور زدگی در مدارس حاکم باشد؛ ادامه داد: مدیران مدارس، الگودهی مناسب به دانش آموزان را با جدیت دنبال کنند.

وی اضافه کرد: پرهیز از سیاسی کاری در آموزش و پرورش استان همراه مورد تاکید می باشد چراکه وظیفه ما ایجاد فضای آرام و با نشاط برای تربیت دانش آموزان است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان تاکید کرد: امسال برنامه بوم «برنامه ویژه مدارس» در دستور کار آموزش و پرورش استان قرار دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار