توسعه مشارکت راهبرد آموزش و پرورش است

ارومیه (پانا) - معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش استان گفت: راهبرد آموزش و پرورش توسعه مشارکت مردم و دستگاههای اجرایی در فرآیند تعلیم و تربیت است.

کد مطلب: ۹۵۹۲۹۴
لینک کوتاه کپی شد
توسعه مشارکت راهبرد آموزش و پرورش است

دومین جلسه شورای انجمن اولیا و مربیان استان در سالجاری صبح امروز در محل سالن اندیشه اداره کل برگزار شد.

«تورج سلیمان زاده» معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش استان در این جلسه اظهار داشت: مبنای عمل آموزش و پرورش، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است و غایت هدف این سند رسیدن دانش آموزان به مراتبی از حیات طیبه است.

وی افزود: در سند تحول بنیادین، آموزش و پرورش صرفا یک نهاد آموزشی تعریف نشده است بلکه یک نهاد اجتماعی فرهنگی و مولد سرمایه انسانی معرفی شده است.

سلیمان زاده ادامه داد: هم افزایی بین دستگاههای اجرایی و فرهنگی در تحقق اهداف سند تحول بنیادین ضروریست و توسعه مشارکت در آموزش و پرورش یک راهبرد است.

این مقام مسئول بیان کرد: چهار رکن اساسی در نظام تعلیم و تربیت شامل حاکمیت، نهادهای دولتی و غیر دولتی، رسانه و خانواده می باشد و خانواده مهمترین رکن تعلیم و تربیت است.

وی گفت: آموزش و پرورش استان سالتحصیلی 98-99 را با بیش از ششصد هزار دانش آموز در قریب به پنچ هزار مدرسه با راهبری ۳۶هزار معلم آغاز کرده است و با افتخار اعلام می کنیم که در روز یک مهر هیچ کلاس درسی بدون معلم نبود.

ریس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش استان نیز در این نشست گفت: از تعداد 4هزار و 729 مدرسه استان تعداد 4هزار و 225 مدرسه دارای انجمن اولیا و مربیان می باشد.

ریس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش استان گفت: امسال با هدف ارتقاء مهارتهای اجتماعی و تربیتی در بین اولیا دانش آموزان، 8 مرکز محلی یادگیری اولیا پیش دبستانی در 8 مدارس استان ایجاد می شود.

قلی ابرازه گفت: سال گذشتهسرویس حمل و نقل دانش آموزان با تعداد 2هزار و 669 خودرو در قالب پیمانکاری برای 37هزار و 969 نفر از دانش اموزان استان خدمات رسانی کردند.

وی با بیان اینکه امسال سامانه سپند تنها راه بهره مندی از سرویس مدارس می باشد؛ افزود: امسال نیز تاکنون تعداد 42هزار و 240 دانش آموز از طریق 3512 خودرو از سرویس مدارس بهره مند شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار