طرح یاریگران زندگی در 20 درصد مدارس آذربایجان شرقی اجرایی می شود

علمی تاکید کرد: لزوم راه اندازی نهضت فرهنگی برای ارتقاء سلامت روانی و اجتماعی دانش آموزان

تبریز (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: کانون یاریگران زندگی بایستی از ظرفیت های موسسات خیریه، سمن ها و صنایع و تشکل ها استفاده کرده و نهضتی فرهنگی برای ارتقاء سلامت روانی و اجتماعی و مبارزه با اعتیاد و آسیب های اجتماعی راه اندازی نماید.

کد مطلب: ۹۵۹۷۰۰
لینک کوتاه کپی شد
طرح یاریگران زندگی در 20 درصد مدارس آذربایجان شرقی اجرایی می شود

طاهر علمی در جلسه مدیران مدارس طرح یاریگران زندگی در سالن اجلاس خانه معلم شماره 2تبریز با اشاره به برخی چالش های مهم مدارس و مطرح شده در جلسه بیان کرد: همه ما در برابر تربیت نسل آینده مسئول هستیم و اگر به راحتی از کنار مسایل تربیتی عبور کنیم قطعا در آینده دچار مشکلات بزرگتری خواهیم بود و مدارس سالم به مدارس آسیب زا تبدیل خواهند شد.

وی افزود: افراد به سه گروه مسئولیت پذیر، مسئولیت گریز و بی تفاوت تقسیم می شوند که هر نظامی از دو گروه مسئولیت گریزو بی تفاوت آسیب می بیند و وظیفه ما که در سنگر و جبهه اصلی قرا داریم این استکه از این سرمایه های ملی و انسانی کشور صیانت و محافظت کنیم و علاوه بر این که مسئولیت پذیر باشیم حس مسئولیت پذیری دانش آموزان را نیز تقویت کنیم.

معاون پرورشی آموزش و پرورش استان با بیان این کودکان و نوجوانان سرمایه بزرگی برای کشور هستند و کشورهایی با رشد منفی جمعیت دنبال جوانان ما هستند، گفت: باید کانون یاریگران زندگی از ظرفیت های موسسات خیریه، سمن ها و صنایع و تشکل ها استفاده کرده و نهضتی فرهنگی برای ارتقاء سلامت روانی و اجتماعی و مبارزه با اعتیاد و آسیب های اجتماعی راه اندازی نماید.

علمی در ادامه گفت: نتایج آزمون های رغبت و سلامت برای آموزش و پرورش مهم هستند ومبنای تصیمی گری در سطح کلان وزارت می باشند و لازم است در مدارس جدی گرفته شود و با دقت تکمیل شوند.

فعالیت دفاتر تسهیل گری در محلات پرخطر

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان نیز در این جلسه بیان کرد: آسیب های اجتماعی چون اعتیاد، طلاق، فقر وامثال این ها فقط برای کشور ما نیست بلکه کل دنیا با این مشکلات دست و پنجه نرم می کند.

رضا استاد رحیمی با اشاره به وجود 15 میلیون حاشیه نشین و 3 میلیون معتاد در کشور گفت: اگر فکر کنیم که روزی می رسد که همه مشکلات از سطح جامعه بر طرف می شود خیال آرمان گرایانه ای است و ما هیچ موقع نمی توانیم به این مهم دست یبابیم و همه عوامل ساختاری را تغییر دهیم.

وی افزود: ما یاریگران زندگی می توانیم دست به دست هم دهیم تا رنج و ناملایمات و آلام دانش آموزان را کم کنیم و گرنه ریشه کن کردن فقر، اعتیاد به طور کلی سخت است و از دست ما خارج است.

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان گفت: دفاتر تسهیل گری که در محلات پرخطر فعالیت می کنند نیز در این راستا به مدیران مدارس کمک می کنند تا با مشکلات موجود در منطقه بجنگند.

لزوم کاهش تمایل و خودداری از تجربه مصرف مواد مخدر و پیشگیری از آسیب پذیری و بروز اعتیاد در دانش آموزان

رییس اداره مراقبت در برابرآسیب های اجتماعی آموزش و پرورش استان نیز در حاشیه این جلسه در گفت و گو با خبرنگار پانا بیان کرد: حفظ و ارتقاء سلامت جسمی و روانی جامعه دانش آموزی به عنوان مهم ترین سرمایه های انسانی و آینده سازان میهن در مقابل طیف وسیعی از آسیب های اجتماعی به ویژه اعتیاد و مواد مخدر از اهمیت ویژه ای برخوردار است و به همین منظور طرح یاریگران زندگی با محوریت آموزش و پرورش و همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر برای اجرای موثر و هدفمند برنامه های متنوع پیشگیری اولیه از اعتیاد در جامعه دانش آموزی در سطح کشور و مدارس استان اجرایی می شود.

حمید رضا راعی با بیان این که طرح یاریگران زندگی امثال برای اولین بار در کشور اجرایی می شود، گفت: این طرح امسال در 20 درصد مدارس استان با اولویت مدارس محلات پرخطر اجرا می شود و هدف عمده آن نیز کاهش تمایل و خودداری از تجربه مصرف مواد مخدر و پیشگیری از آسیب پذیری و بروز اعتیاد در دانش آموزان مدارس است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار