مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس عنوان کرد:

اجرای طرح یاریگران زندگی در ٢٠ درصد از مدارس فارس در سال جاری

شیراز(پانا)_ مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس هدف طرح یاریگران زندگی را پیشگیری و کاهش مصرف مواد مخدر در بین دانش آموزان دانست و گفت: این طرح در 20 درصد مدارس فارس در سال جاری اجرا می‌شود.

کد مطلب: ۹۶۵۳۹۷
لینک کوتاه کپی شد
اجرای طرح یاریگران زندگی در ٢٠ درصد از مدارس فارس  در سال جاری

علی عسکر نجفی در جلسه شورای استانی سیاست‌گذاری اجرای طرح یاریگران زندگی در مدارس فارس بیان داشت:هدف اصلی این طرح کاهش تمایل و خودداری از تجربه مصرف مواد مخدر و پیشگیری از آسیب‌پذیری و بروز اعتیاد در دانش آموزان است.

نجفی افزود: این طرح در مرحله اول خود در سال جاری، همانند سراسر کشور در 20 درصد مدارس فارس اجرا خواهد می شود و پس از بررسی نتایج آن در سال آینده در 60 درصد مدارس و در سال 1400 نیز در همه مدارس اجرا می‌شود.

او تأکید کرد : برای اجرای مطلوب این طرح از ظرفیت‌های مدارس کشور همچون مشاورین و به‌ویژه تشکل‌های رسمی و غیررسمی فعال برای پیشگیری ، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی ،به‌ویژه اعتیاد در مدارس و جامعه دانش‌آموزی استفاده می‌شود.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس گفت: توانمندسازی کمی و کیفی گروه‌ها و تشکل‌های دانش‌آموزی ،یکی از رویکردهای مهم برای اجرای این طرح است و تلاش می‌کنیم تا از ابتکارات تشکل‌های دانش‌آموزی در مبارزه با آسیب‌های اجتماعی ،به‌ویژه اعتیاد بهره گیریم.

نجفی بر لزوم بهره‌گیری از ابزارهای فرهنگی در فرهنگ‌سازی این طرح در سطح جامعه تأکید کرد و گفت: تولید محتوای مطلوب در فضای مجازی و یاری‌گرفتن از رسانه‌های دیداری و شنیداری همچون روزنامه‌ها و صداوسیما می‌تواند بسیار راهگشا باشد .

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان فارس نیز در این جلسه گفت: برای اینکه جوانانی سالم و عاری از اعتیاد داشته باشیم باید به آموزش‌وپرورش کمک کنیم.

محمدرضا ابراهیمی تأکید کرد: آموزش‌وپرورش با تولید فکر می‌تواند به کاهش اعتیاد در جامعه کمک کند .

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌وپرورش فارس نیز بیان داشت: محو اصلی طرح یاریگران زندگی، آموزش و توانمند کردن دانش آموزان است.

جهانبخش بانشی ادامه داد: در راستای اجرای این طرح، تشکل‌های مختلف با برنامه‌ریزی مطلوب می‌توانند درزمینه آگاهی بخشی به دانش آموزان ، والدین آن‌ها و کارکنان در زمینه آسیب‌های اجتماعی و مخاطرات سلامت روان همکاری داشته باشند.

بانشی افزود: در راستای فرهنگ‌سازی این طرح نیز می‌توان با تولید پیام‌های فرهنگی در قالب فیلم و نشر آن در فضای مجازی و همچنین برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری برای مخاطبین این طرح تلاش کرد.

رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش‌وپرورش فارس نیز اظهار داشت: با برگزاری کارگاه های توجیهی ویژه کارشناسان پیشگیری از آسیب های اجتماعی در ادارات آموزش و پرورش سراسر استان ،طرح یاریگران زندگی در مدارس منتخب فارس آغاز شده است.

لیلا نورافشان افزود: به دنبال آن هستیم تا به بهره گیری از ظرفیت های تشکل های دانش آموزی در مدارس و سایر نهادها و گروه های رسمی و غیر رسمی مرتبط، این طرح را تا رسیدن به نتیجه مطلوب پی گیری نماییم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار