برداشت سیب از باغ‌های مهاباد ۶۰ درصد افزایش یافت

مهاباد- ایرنا- مسئول واحد باغبانی جهادکشاورزی مهاباد با اشاره به پیش‌بینی برداشت ۱۲۲ هزار تُن سیب از باغ‌های این شهرستان گفت: این میزان ۶۰ درصد بیشتر از سال گذشته است

کد مطلب: ۹۵۹۶۴۶
لینک کوتاه کپی شد
برداشت سیب از باغ‌های مهاباد ۶۰ درصد افزایش یافت

سعید کریمی اظهار داشت: در این شهرستان هشت هزار هکتار باغ سیب وجود دارد که ۶ هزار و ۴۰۰ هکتار آن بارور بوده و امسال به طور میانگین ۱۹ تُن محصول از هر هکتار آن برداشت می‌شود.

وی افزود: مهاباد از لحاظ سطح در جایگاه سوم آذربایجان‌غربی و بعد از شهرستان‌های ارومیه و سلماس قرار دارد و به طور میانگین سالانه بیش از ۳۰۰ هکتار باغ جدید در این شهرستان جایگزین باغ‌های پیر و فرسوده می‌شود.

وی اضافه کرد: سیب تولیدی در این شهرستان که بیشتر در ۲ نوع رد و گلدن و سایر ارقام خارجی است به علت کیفیت مطلوب، قابلیت انبارداری و حمل و نقل آن یکی از محصولات صادراتی به خارج از کشور به شمار می‌رود.
وی پیش بینی کرد که امسال در این شهرستان ۴۰ هزار تُن سیب به صورت صنعتی (زیردرختی) و ۸۲ هزار تُن نیز به صورت تازه‌خوری با نگهداری در واحدهای سردخانه این شهرستان یا سایر شهرستان‌های همجوار مصرف شود.

مسئول واحد باغبانی جهادکشاورزی مهاباد با اشاره به فعالیت ۲۵ واحد سردخانه‌ای برای نگهداری سیب تولید شده در این شهرستان گفت: این واحدهای سردخانه‌ای در مجموع بیش از ۱۴۵ هزار تن ظرفیت نگهداری انواع میوه را دارد و سیب ذخیره شده در آنها، با توجه به نیاز بازار تا پایان سال به تدریج خارج می‌شود.

وی اضافه کرد: این شهرستان با داشتن بیش از ۱۰ هزار هکتار باغ از ظرفیت و توانمندی خوبی برای احداث کارخانه‌های سورتینگ و بسته‌بندی محصول‌های باغی و سایر صنایع تبدیلی برخوردار است.

شهرستان مهاباد بیش از ۸۰ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار