چاپ یک میلیون و صد هزار جلد گذرنامه از ابتدای محرم تاکنون

تهران (پانا) - رئیس پلیس اداره مهاجرت و گذرنامه ناجا گفت از ابتدای محرم امسال تاکنون یک میلیون و صد هزار جلد گذرنامه چاپ شده است.

کد مطلب: ۹۵۹۰۴۳
لینک کوتاه کپی شد
چاپ یک میلیون و صد هزار جلد گذرنامه از ابتدای محرم تاکنون

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ محمدرضا طبایی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: امسال در حوزه تقاضای صدور گذرنامه با تراکم چندبرابری مراجعان مواجه بوده ایم به طوری که از ابتدای محرم تاکنون به طور میانگین، تقاضای روزانه برای دریافت گذرنامه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد 3 الی 4 برابری داشته است.

وی افزود: به دلیل افزایش مراجعان برای دریافت گذرنامه به ویژه همزمان با نزدیک شدن به مراسم معنوی اربعین حسینی تصمیم گرفته شد راهکار مناسبی برای تسریع خدمات‌دهی به زوار اتخاذ شود؛ بنابراین باهماهنگی مراجع مربوطه به ویژه وزارت کشور و همچنین توافق با دولت عراق، صدور برگ تردد زیارتی اربعین در دستور کار قرار گرفت.

رئیس پلیس اداره مهاجرت و گذرنامه ناجا خاطرنشان کرد: برگ تردد زیارت اربعین به منظور تسهیل و تسریع در خدمات دهی به زوار اتخاذ شد؛ بنابراین کسانی که قصد سفر به عتبات عالیات را دارند باید به دفاتر پلیس10+ مراجعه و همه مدارک مربوط به صدور گذرنامه را ارائه کنند با این تفاوت که حتما به کاربر ما در پلیس 10+ اعلام کنند که قصد سفر زیارتی اربعین را دارند.

این مقام انتظامی اضافه کرد: صدور برگ تردد زیارتی اربعین هزینه برای زوار ندارد و صرفا باید هزینه‌های مربوط به صدور گذرنامه را پرداخت کنند.

وی با بیان اینکه از ابتدای محرم امسال تاکنون بیش از یک میلیون و صدهزار جلد گذرنامه چاپ شده است، ادامه داد: زوار با برگ تردد زیارت اربعین می‌توانند عازم این سفر معنوی شوند و گذرنامه‌هایشان پس از صدور به درب منزل شان برمبنای آدرسی که اعلام کرده اند ارسال می‌شود.

سرهنگ طبایی بیان کرد: از اول تا 6 صفر 350 هزار تردد از مرزهای چهارگانه داشته‌ایم که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد چهار برابری داشته است به طوری که صرفا روز گذشته برابر بیش از صدهزار نفر از مرزها عبور کرده‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار