زمینه رونق اقتصاد بوم گردی در روستا‌های اردبیل تقویت می‌شود

اردبیل (پانا) - استاندار اردبیل گفت: زمینه رونق اقتصاد بوم گردی در روستا‌های استان اردبیل تقویت می‌شود.

کد مطلب: ۹۵۸۴۵۸
لینک کوتاه کپی شد
زمینه رونق اقتصاد بوم گردی در روستا‌های اردبیل تقویت می‌شود

اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در نشست رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با نمایندگان استان در مجلس گفت: روستا‌های برخی از شهرستان‌های استان دارای استعداد بوم گردی هستند و باید از این زمینه در راستای رونق اقتصادی استفاده شود.

او افزود: در حال حاضر اقدامات بوم گردی با اجرای بافت با ارزش روستایی در عنبران علیا انجام گرفته و برای روستای موییل نیز در حال برنامه ریزی است.

استاندار اردبیل بیان کرد: روستا‌هایی در شهرستان‌های گرمی، خلخال و سرعین وجود دارد که دارای استعداد تبدیل شدن به هدف گردشگری و بوم گردی می‌باشد.

بهنام جو اظهار کرد: در حال حاضر مسافران زیادی از چهار طرف وارد استان می‌شود و اجرای طرح بوم گردی با حفظ بافت سنتی تاثیر بسزایی در رونق اقتصادی برای منطقه به دنبال دارد.

او ادامه داد: تخصیص اعتبارات ارزان قیمت و کمک‌های بلاعوض به روستائیان برای طراحی و اجرای واحد‌های مسکونی و همچنین بهسازی این واحد‌ها موجب سرعت بخشی از اجرای این طرح می‌شود.

استاندار اردبیل با اشاره به قابلیت‌های استان در زمینه بوم گردی، توسعه این بخش را در احیای گردشگری زمستانی نیز موثر دانست.

بهنام جو به ابلاغ قیر رایگان به ارزش ۲۰ میلیارد تومان به استان اشاره کرد و خواستار تخصیص صد در صد این سهمیه در سالجاری شد.

او همچنین با اشاره به اقدامات حمایتی از زنان سرپرست خانوار در روستا‌های استان برای بازسازی و نوسازی واحد‌های روستایی گفت: تعداد ۲۰۰ زن سرپرست خانوار در روستا‌های استان شناسایی شده که ۵۰ نفر توسط بنیاد مسکن و بقیه توسط بهزیستی و سایر نهاد‌ها مورد حمایت قرار می‌گیرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار