استاندار اردبیل: طرح‌های ویژه بوم گردی برای عشایر استان اردبیل تدوین شود

اردبیل (پانا) - استاندار اردبیل بر تدوین طرح های ویژه برای سرمایه گذاری در خصوص بوم گردی در حوزه عشایر تاکید کرد.

کد مطلب: ۸۶۵۲۴۸
لینک کوتاه کپی شد
استاندار اردبیل: طرح‌های ویژه بوم گردی برای عشایر استان اردبیل تدوین شود

اکبر بهنام جو در جلسه شورای عشایر استان که با حضور رییس امورعشایر کشور برگزار شد، خواستار ارائه تسهیلات اشتغالزایی به عشایر برای سرمایه گذاری درزمینه گردشگری و فروش محصولات تولیدی در این بخش شد.

وی با بیان اینکه مسوولان استانی در خصوص تسهیل در روند اجرای این طرح ها با امور عشایر همکاری می کنند ، گفت: درهمین راستا برگزاری جشنواره های دوره ای و نمایشگاه های دائمی فروش محصولات دامی و صنایع دستی عشایر در اولویت قرار گیرد.

بهنام جو گفت: راه اندازی صنایع تبدیلی در استان برای بسته بندی و فروش محصولات عشایراز دیگر گام های مهم برای کمک به فروش تولیدات این قشر می باشد.

استاندار اردبیل با بیان اینکه در سال های اخیر برای رفع مشکلات عشایر استان کارهای مهمی صورت گرفته است ، تصریح کرد: اجرای پروژه سد پایاب خداآفرین یکی از این اقدامات ماندگار است که موجب کاهش مشکلات مربوط به آب در بین عشایر شده است.

وی ادامه داد : در خصوص رفع مشکلات مربوط به معیشت و رفاه عشایر استان نیز استانداری اقدامات لازم را انجام می دهد.

رئیس امور عشایر ایران نیز در این جلسه گفت: 52 طایفه بزرگ عشایری در کشور وجود دارد که 28 درصد دام سبک و چهار درصد دام سنگین کشور در اختیار این قشر قرار دارد.

کرمعلی قندالی افزود: 25 درصد گوشت قرمز کشور که شامل 190 هزار تن می شود به صورت سالانه توسط عشایر کشور تولید می شود.

وی اظهار داشت : خدمت رسانی به کوچندگان وظیفه اصلی امور عشایر است و در زمینه ارائه خدماتی چون آبرسانی ، راه و سوخت فسیلی فعالیت داریم.

رئیس امور عشایر ایران گفت: اجرای پروژه های بزرگ آبرسانی خارج از حیطه وظیفه امور عشایر بوده و در این زمینه نیازمند همکاری سایر دستگاه های ذی ربط می باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار