توضیح مدیرعامل تامین اجتماعی درباره علت حذف برخی داروها از پوشش بیمه

تهران (پانا) - مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی درباره حذف برخی داروها از پوشش بیمه گفت این تصمیم شورای عالی بیمه و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است که داروهای خارجی که مشابه ایرانی دارند از لیست بیمه خارج شوند تا با صرفه‌جویی از تولید داخلی حمایت شود. به گفته او، این اقدام مختص سازمان تامین اجتماعی نیست و همه صندوق‌های بیمه‌ای باید این مصوبه را اجرا کنند.

کد مطلب: ۹۵۸۱۷۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، مصطفی سالاری در ششمین جلسه از نشست‌های گفت وشنود با مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی (دیده‌بان رفاه و تامین اجتماعی) با تبریک روز سالمند به تمامی پیشکسوتان و بازنشستگان کشور گفت: کارکرد این جلسات شنیدن مطالب شرکای اجتماعی و ذی‌نفعان است که قطعاً این گفت‌وگوها در تصمیم‌گیری‌ها اثرگذار است.

وی با بیان اینکه با دریافت دیدگاه‌ها و نظرات ذی‌نفعان به دنبال کسب رضایت‌مندی آنها هستیم، افزود: خلاصه این جلسات تنظیم و مدون و برای وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارسال می‌شود.

سالاری با اشاره به نظرات مطرح شده از سوی روسا و نمایندگان بازنشستگان حاضر در جلسه اظهار کرد: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان مطالبه به حق این قشر است. آقای شریعتمداری نیز تاکید دارند که منابع لازم برای اجرای این موضوع را تامین کنیم. در این زمینه مقدماتی آغاز شده است. مجلس نیز به همسان‌سازی حقوق بازنشستگان توجه دارد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی درباره حذف برخی داروها از پوشش بیمه که مورد سئوال حضار بود نیز گفت: این تصمیم شورای عالی بیمه و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است که داروهای خارجی که مشابه ایرانی دارند از لیست بیمه خارج شوند تا ضمن صرفه‌جویی از تولید داخلی حمایت شود. این موضوع مختص سازمان تامین اجتماعی نیست و همه صندوق‌های بیمه‌ای باید این مصوبه را اجرا کنند.

وی افزود: درباره بیمه تکمیلی و پرداخت مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد برنامه‌های خوبی در حال اجراست و تلاش می‌کنیم تاخیر به شرکت‌های بیمه نداشته باشیم. در مورد پرداخت مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد نیز بر اساس تفاهم نامه با وزارت بهداشت حرکت می‌کنیم تا پرداخت‌ها به موقع انجام شود و تکریم و کیفیت خدمات برای بازنشستگان و بیمه شدگان نیز حفظ شود.

سالاری با تاکید براینکه در نظر است مطالبات طرف قرارداد مراکز درمانی تامین‌اجتماعی سر ماه و به‌موقع پرداخت شود، افزود: ماه جاری نیز تعهدات خود را در قبال وزارت بهداشت ایفا کرده‌ایم و اجازه نمی‌دهیم کسری در این زمینه ایجاد شود و سعی می‌کنیم چنین رویه‌ای استمرار یابد.

وی اضافه کرد: نرخ امید به زندگی طی سال‌های گذشته افزایش یافته است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی افزود: سن بازنشستگی در ۳۰ سال گذشته کاهش پیدا کرده است و این مسئله در محاسبات بیمه‌ای صندوق‌های بیمه‌ای تاثیرگذار است. از دیگر عواملی که هزینه‌های این سازمان را افزایش داده است بیمه‌های حمایتی بوده است که البته از سوی این دوره از دولت و مجلس ایجاد نشده است.

سالاری گفت: گسترش دامنه مشاغل سخت و زیان‌آور و وضع اشتغال در کشور نیز در محاسبات بیمه‌ای ما تاثیرگذار بوده و نرخ پشتیبانی را کاهش داده است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد: خدماتی که این سازمان موظف به ارائه آن است با مدیریت بهینه ادامه پیدا می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار