افزایش تعدادمدارس عشایری استان یزد

یزد(پانا)- معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان یزد: 6 مدرسه به مدارس عشایری استان اضافه شد.

کد مطلب: ۹۵۷۹۸۹
لینک کوتاه کپی شد
افزایش تعدادمدارس عشایری استان یزد

" سعیده بهادرزاده "در کارگروه توسعه آموزش و پرورش عشایر گفت:بسط و توسعه عدالت و رفع محرومیت آموزشی به واسطه گسترش انواع مدارس در مناطق کمتر توسعه یافته و عشایری هدف اصلی دفترتوسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر است .

وی افزود: این دفتر با نیاز سنجی، شاخص سازی و شناسایی ابعاد مولفه های آموزش و پرورش مناطق کمتر توسعه یافته یعنی محروم، مرزی، روستایی و عشایری در راستای رفع موانع و مشکلات آموزشی این مناطق فعالیت می کند.

معاونت آموزش ابتدایی استان گفت : با یاری خداوند متعال در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری و به منظور گسترش عدالت آموزشی در بین تمامی نوآموزان و دانش آموزان عشایری ، 6 مدرسه به مدارس عشایری استان اضافه شد.

بهادر زاده افزود: این افزایش که شامل 5 مدرسه ابتدایی و یک مدرسه دوره متوسطه اول است با رصد مدارس حائز شرایط " ماده یک اساسنامه مدارس عشایری" در شهرستان/ مناطق: ابرکوه، خاتم و مروست به عنوان سه منطقه عشایری استان و ارسال درخواست تخصیص کد عشایری به وزارت متبوع صورت گرفته است .

این مسئول اظهار امیدواری کرد: با تجهیز مدارس عشایری به وسایل آموزشی و پرورشی ، پوشش صد در صدی تحصیلی نوآموزان پیش دبستانی و دانش آموزان عزیز عشایر ، توانمند سازی کارکنان آموزش و پرورش عشایر و... گامی در جهت استقرار عدالت آموزشی در مناطق محروم و عشایری برداریم.

گفتنی است در سال تحصیلی 99-98 این معاونت دارای 35 مدرسه عشایری با تعداد 1400 دانش آموز خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار