کنفرانس ویدئویی مسئولان ستادی و استانی سازمان دانش‌آموزی در آستانه جشن عاطفه‌ها برگزار شد

رئیس سازمان دانش‌آموزی: باید به جشن عاطفه‌‌های بیش از نگاه مالی نگاهی تربیت داشته باشیم

اصفهان (پانا) - گردهمایی مسئولین سازمان‌های دانش‌آموزی سراسر کشور به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

کد مطلب: ۹۵۷۷۸۰
لینک کوتاه کپی شد
کنفرانس ویدئویی مسئولان ستادی و استانی سازمان  دانش‌آموزی در آستانه جشن عاطفه‌ها برگزار شد

در این جلسه که با محوریت جشن عاطفه‌ها و فعالیت‌های دو ماه اول سال تحصیلی برگزار شد،علیرضا کاظمی، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش و رئیس سازمان دانش‌آموزی، با اشاره به فعالیت‌های این سازمان گفت: هرچقدر برنامه های سازمان به سمت استانی شدن و منطقه‌ای شدن برود موفق‌تر هستیم. اگر بتوانیم برنامه‌های اردویی خود را ابتدا در سطح استان برگزار کنیم موفق هستیم. باید بگوییم مدیر استانی‌ای در سازمانی دانش‌آموزی موفق است که با استفاده از ظرفیت های منطقه خود بهترین عملکرد را داشته باشد.

کاظمی با اشاره به برگزاری جشن عاطفه‌ها گفت: بیش از اینکه نگاه مالی به جشن عاطفه‌ها داشته باشیم باید نگاه تربیتی به آن داشته باشیم. باید منش یاری و مهربانی را ترویج دهیم.

وی همچنین با اشاره به فعالیت خبرگزاری پانا در ذیل سازمان دانش‌آموزی گفت: ما باید در هر مدرسه یک خبرنگار داشته باشیم و باید این سیاست گذاری به نحوی پیش رود که در گام بعدی در هر کلاس یک خبرنگار داشته باشیم.

اردشیر دهقانی، معاون فعالیت‌های دانش‌آموزی سازمان دانش‌آموزی، نیز در این جلسه ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و رشادت‌های رزمندگان به همدلی آنان اشاره کرد و سپس درباره جشن عاطفه‌ها گفت: ما در جشن عاطفه ها به دنبال این هستیم که فرهنگ انفاق و نوع‌دوستی را نشان دهیم. چیزی که ما به دنبال آن هستیم این است که فرهنگ کمک به هم‌نوع در میان دانش‌آموزان نهادینه شود.
او ادامه داد: نکته مهم در جشن عاطفه‌ها جریان‌سازی فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی است.
دهقانی با اشاره به فعالیت‌های جدید سازمان دانش‌آموزی گفت: این نکته را باید در نظر گرفت که سازمان دانش‌آموزی ماموریت اقتصادی ندارد و اگر چنین فعالیتی در حال انجام است از بُعد تربیتی به آن پرداخته می‌شود. برای نمونه، در حوزه ساماندهی پوشاک ما به دنبال کوتاه کردن واسطه ها هستیم تا لباس فرم مدارس با کمترین هزینه به دست دانش آموزان برسد.
وی با اشاره به برگزاری جشن عاطفه‌ها گفت: امسال جشن عاطفه ها در ۳1 استان برگزار می‌شود و ما باید با استفاده از تمام پتانسیل موجود مانند خبرگزاری پانا این جریان‌سازی را انجام دهیم.
وی با اشاره به برنامه‌های پیش رو گفت: ما ۱۳ آبان را پیش رو داریم که باید به آن توجه ویژه داشته باشیم و به بهترین شکل ممکن آن را برگزار کنیم و بسترسازی به گونه‌ای باشد که دانش آموزان به صورت خودجوش در این روز حضور پیدا کنند.
عباس زهیری، مدیر سازمان دانش آموزی اصفهان، نیز در این ویدئو کنفرانس با اشاره به فعالیت‌های سازمان دانش‌آموزی در زمینه فرهنگ‌سازی در خصوص نیکوکاری گفت: ما از نیمه اول شهریور همکاری با کمیته امداد را رقم زده‌ایم.
زهیری با اشاره به امضای تفاهم‌نامه بین کمیته امداد و سازمان دانش آموزی اصفهان گفت: این همکاری تا به امروز بسیار موفقیت‌آمیز بوده است. در روز چهارشنبه نیز با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان، نماینده استاندار، شهردار اصفهان و جمعی دیگر از مسئولان استانی جشن عاطفه‌ها را در مدرسه بیرجندی ناحیه ۳ اصفهان برگزار می‌کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار