روز آتش نشانی بهانه‌ای است برای گرامیداشت انسان‌هایی که از جان و آسایش خود در راه حفظ جان و آسایش ما می‌گذرند

خارک، بوشهر(پانا) - به مناسبت بزرگداشت این روز و بالا بردن سطح مهارت‌های دانش آموزان در مواجهه با شرایط اضطراری و همچنین ارتقاء دانسته های ایشان در رابطه با لازم آتش نشانی، از آتش نشانان دعوت به عمل آمد تا در مدارس ابتدایی خارک حاضر شوند.

کد مطلب: ۹۵۷۷۰۲
لینک کوتاه کپی شد
روز آتش نشانی بهانه‌ای است برای گرامیداشت انسان‌هایی که از جان و آسایش خود در راه حفظ جان و آسایش ما می‌گذرند

در این مراسم رییس اداره آموزش و پرورش خارگ گفت: هفتم مهر در تقویم کشور ما به نام روز آتش نشانی و ایمنی نامگذاری شده است. و آتش نشانان آن ایثارگرانی هستند که ایمنی، امنیت و آرامش جامعه امروزی مدیون زحمات بی‌منت آن‌هاست.

وی افزود: آتش‌نشانان چه در میان شعله‌های آتش و چه در میان سایر رویدادها از جمله غریق نجات، تصادفات و حوادث خانگی با سرعت عمل و دقت تلاش دارند تا به کالبد شهر و انسان‌ها جانی تازه بخشند.

برمک بیان داشت: فرهنگ‌سازی و ترویج نقش ایمنی از مهم ترین اهداف آتش نشانی است زیرا ترویج این فرهنگ نقش شایانی در پیشگیری از حوادث ایفا می‌کند.

رییس اداره آموزش و پرورش خارگ گفت: کشور ما سابقه آتش‌نشانی طولانی‌مدتی دارد و‌ این امر حکایتگر توجه به‌ ایمنی، طی 5/1 قرن گذشته است. و در راستای ارتقاء ‌ایمنی و افزایش مصونیت مردم و جامعه در برابر آسیب‌های ناشی از حوادث این روز به عنوان روز آتش‌نشانی تعیین شده است.

وی خطاب به اولیا، معلمان و دانش آموزان اظهار داشت: شایسته است تلفن‌ 125 اداراه آتش‌نشانی منطقه سکونت یا محل کار خود را تهیه کنید و در اختیار داشته باشید تا در مواقع ضروری بتوانید از راهنمایی و مشاوره کارشناسان سازمان آتش‌نشانی و خدمات‌ایمنی بهره‌مند شوید.

در این مراسم تکنسین آتش‌نشانی پتروشیمی خارگ نحوه صحیح استفاده از وسایل آتش نشانی را آموزش داد و گفت: در کشور ما بیش از ۱۶۰سال از تأسیس اولین ایستگاه آتش نشانی می‌گذرد. و با توجه به اینکه کشور ما یک کشور حادثه‌خیز است توجه به بحث ایمنی و همچنین تهیه و تدوین ضوابط و مقررات ایمنی، امری ضروری است.

قاسمی افزود: سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی با اهدافی چون ارایه آموزش در امور آتش نشانی و خدمات ایمنی در سطوح مختلف، همواره آماده همکاری با آموزش و پرورش بوده و هست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار