مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی خبر داد: هزینه کرد132میلیون تومان برای ارائه خدمات توانبخشی

بیرجند(پانا)- مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: در سال تحصیلی گذشته 132 میلیون 600 هزار تومان به منظور ارائه خدمات توانبخشی به 400دانش آموز با نیازهای ویژه ی استان هزینه شد.

کد مطلب: ۹۵۷۶۳۱
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی خبر داد: هزینه کرد132میلیون تومان برای ارائه خدمات توانبخشی

محمد علی واقعی، صبح امروز در نشست شورای معاونین اداره کل که با حضور معاون وزیر و رئیس آموزش و پرورش استثنایی کشور برگزار شد، تصریح کرد: 140 دانش آموز با نیاز ویژه استان نیز از خدمات حمایتی آموزش و پرورش استثنایی استان برخوردار شدند.

او مطرح کرد: آموزش و پرورش استثنایی استان در راستای پوشش تحصیلی به 1550 دانش آموز با نیاز ویژه در 27 مرکز آموزشی خاص دانش آموزان با نیاز ویژه و 41 کلاس خاص خدمات آموزشی و توانبخشی ارائه می دهد .

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی اضافه کرد: 3 هزار و 14 دانش آموز، شامل2هزارو ۷۶۲ دانش آموز دیرآموز و۲۵۲ دانش آموز با مشکلات بینایی، شنوایی، جسمی و اتیسم در مدارس تلفیقی تحصیل می کنندکه17رابط تلفیقی مشغول ارائه خدمات به آنان هستند.
او، با اشاره به فعالیت 427 نیروی متخصص و عادی در آموزش و پرورش استثنایی استان اظهار کرد: نظارت بر سازماندهی نیروهای انسانی،شناسایی و جذب دانش آموزان استثنایی در گروههای مختلف، پوشش دانش آموزان مناطق دورافتاده و صعب العبور، شناسایی و جذب دانش آموزان تلفیقی و تأسیس دو مرکز اختلالات در شهرستان بیرجند و درمیان از مهم ترین اقدامات آموزش و پرورش استثنایی استان در سال تحصیلی گذشته به شمار می رود.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، نظارت بر کیفیت بخشی آموزش و ارزیابی مدارس و مراکز اختلالات دولتی و غیر دولتی را از دیگر برنامه های آموزش و پرورش استثنایی برشمرد و ابراز داشت: کمبود نیروی تخصصی در دوره های مختلف تحصیلی، کمبود ساعت حق التدریس درگروه دانش آموزان کم توان ذهنی، آسیب دیده شنوایی، آسیب دیده بینایی و تلفیقی فراگیر از مهم ترین مشکلات آموزش و پرورش استثنایی استان به شمار می رود.

واقعی با اشاره به فعالیت مدارس زیر 15 نفر و نرخ بالای پراکندگی جمعیت در استان و مشکل ساماندهی نیروی انسانی با توجه به نرخ پراکندگی، خاطر نشان کرد: کمبود تجهیزات کارگاهی و وسایل کمک آموزشی در مدارس استثنایی و مراکز ویژه یادگیری و کمبود فضای آموزشی درشهرستان های مختلف به ویژه مرکز استان از دیگر مشکلات آموزش و پرورش استثنایی درخراسان جنوبی به شمار می رود.

او با بیان این که استان خراسان جنوبی سومین استان گسترده کشور و یکی از استان های کویری محسوب می شود، یاد آور شد: در سال تحصیلی گذشته مبلغ پانصد میلیون ریال برای خرید و توزیع کیت و وسایل کمک آموزشی در مدارس استثنایی استان هزینه شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار