بهره مندی ۵ هزار ناشنوای استان اردبیل از خدمات حمایتی بهزیستی

اردبیل (پانا) – مدیرکل بهزیستی اردبیل گفت: پنج هزار ناشنوای استان از خدمات حمایتی بهزیستی بهره‌مند هستند و یک هزار و ۵۰۰ نفر آن‌ها تحت پوشش بهزیستی قرار دارند.

کد مطلب: ۹۵۷۵۹۲
لینک کوتاه کپی شد
بهره مندی ۵ هزار ناشنوای استان اردبیل از خدمات حمایتی بهزیستی

بهزاد ستاری در گرامیداشت روز جهانی ناشنوایان با شعار «زبان اشاره برای همه ناشنوایان» گفت:شیوع شناسی ناشنوایان استان در سال ۹۴ نشان می دهد که میزان این معلولیت در استان از ۷ دهم درصد در سال ۸۴ به ۴ دهم درصد در سال ۹۴ کاهش یافته است.

او بیان کرد: تشخیص زودهنگام و قبل از ۱۴ سالگی می تواند در پیشگیری از این معلولیت موثر شود و با تجویز سمعک و گفتار درمانی از بروز معلولیت قطعی گوش جلوگیری کند.

مدیرکل بهزیستی استان گفت: بهترین زمان تشخیص و تجویز سمعک و یا کاشت حلزون در سن زیر ۶ سالگی است و دولت نیز در راستای حمایت از خانواده این معلولان ۳۰۰ میلیون ریال کمک هزینه درمانی پرداخت می کند.

ستاری با اشاره به اقدامات پیشگیرانه از معلولیت شنوایی در استان افزود:غربالگری شنوایی برای ۲۲ هزار نوزاد در سال ۹۷ صورت گرفته که از این تعداد ۹۷ نفر دارای افت شنوایی هستند.

او گفت: تاکنون در استان برای ۲۱۶ نفر از کودکان دارای مشکل شنوایی کاشت حلزون انجام گرفته است.

مدیرکل بهزیستی استان از راه اندازی مرکز کودک کم شنوا خبر داد و افزود:در شهرستان‌های پارس آباد و خلخال این مرکز دایر شده و ۲۷ نفر از ناشنوایان از مرکز پارس اباد و ۱۵ نفر از مرکز خلخال خدمات دریافت می کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار