همکاری عضو هیات علمی دانشگاه کاشان در بزرگترین تابلو فرش جهان

اصفهان (پانا) - بزرگترین تابلو فرش جهان در ابعاد۴×١٢متر به سفارش دولت چین جهت موزه بزرگ جاده ابریشم دراستان سان شی شهر هانچونگ با برند(ایران، اصفهان،ف حقیقی) در مدت ٩ماه با ١۶٨ رنگ با٢٣میلیون گره در اصفهان کارگاه محمدمهدی صفدرزاده حقیقی بافته شد و در موزه مذکور در ۵مهرماه ١٣٩٨ نصب گردید.

کد مطلب: ۹۵۷۵۵۹
لینک کوتاه کپی شد
همکاری عضو هیات علمی دانشگاه کاشان در بزرگترین تابلو فرش جهان

این فرش در نوع خود کاری بزرگ،کم نظیر و ارزشمند می باشد که تا کنون بافته شده است. تابلو فرش هانچونگ تصویرگر ملت‌های بزرگ در زمان خود در تجارت با کشور چین می باشد. ارزشمندی این کار زمانی بیشتر می شود که تمام مراحل کار با روش‌های نو و خلاقانه تولید شد تا بتواند محدودیت های زیادی که در مسیر تولید این فرش بود را ممکن کند. استفاده از تجربه، هنر، دانش و تکنولوژی در کنار هم کار ارزشمندی است که تا کنون سابقه نداشته و می تواند امید و راه تازه ای در مسیر اینده قالی ایران باشد.
تجربه تولید این تابلو فرش می تواند در آینده جوابگوی تولید انواع دیگر فرش های مشابه باشد، که در شرایط خاص نیاز به تولید آن است.
تولید این فرش در روزگاری که فرهنگ و هنر کشور عزیزمان ایران در بدترین شرایط بین‌المللی گرفتار بازی های سیاسی است، نشان داد می توان با خردمندی، تخصص، دلسوزی و آینده نگری کار بزرگ کرد و نام ایران را در جامعه بین الملل به نیکی و مایه افتخار همچنان پرآوازه نمود.
در این کار تعامل دانشگاه و هنر صنعت فرش، ثابت کرد که با درایت و برنامه ریزی و اعتماد به دانش و علم فرش و تلفیق هوشمندانه تجربه و علم و هنر می شود کاری بزرگ را در زمانی کوتاه به نتیجه بهتری رساند.
فتحعلی قشقایی فر استاد دانشگاه کاشان و عضو هیات علمی گروه فرش دستباف در این پروژه جهانی از آغاز تا پایان به عنوان مشاور فنی هنری، تیم تولید را همراهی و با ایده های خلاقانه و راهکارهای علمی راهگشا بود. همچنین همکاری استاد محمد سیف استاد مدعور گروه فرش قابل توجه می باشد.
دانشگاه افتخار دارد که توانسته کاری بزرگ برای فرهنگ و هنر فرش ایران انجام دهد و شایسته می داند از آقای حقیقی بابت اعتماد به جامعه ی علمی و دانشگاهی فرش سپاسگزاری نموده و امیداست نماینده شایسته ای برای جامعه علمی و دانشگاهی فرش ایران بوده باشد.
همچنین قابل ذکر است ١١۵ نفر در این پروژه همکاری داشتند که ۵۵ نفر را بانوان هنرمند و بافنده زبردست خوش ذوق تشکیل می دادند، به تمام تیم این پروژه خسته نباشید گفته و آرزوی بهترین ها برای ایشان دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار