شهداء چراغ هدایت جامعه و الگوهای مناسبی برای نسل جوان هستند

زبرخان(پانا)- همایش بصیرتی سیاسی فرهنگیان و دانش آموزان بسیجی منطقه زبرخان با حضور نماینده ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج نیشابور در سالن همایش های کانون شهید مطهری قدمگاه برگزار شد.

کد مطلب: ۹۵۷۱۶۸
لینک کوتاه کپی شد
شهداء چراغ هدایت جامعه و الگوهای مناسبی برای نسل جوان هستند

رئیس اداره آموزش و پرورش زبرخان، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدای گرانقدر اظهار داشت: شهدا یادگار دوران عزت، شرف، مردانگی و همچنین ایستادگی و شور عاشقانه در میادین مختلف هستند.

سید مجتبی تاراش با اشاره به ساحت های تعلیم و تربیت خاطرنشان کرد: برگزاری چنین برنامه هایی در راستای تحقق اهداف ساحت اعتقادی و عبادی و اخلاقی است و دانش آموزان در یادواره ها با شهدا میثاق ببندند چرا که شهداء چراغ هدایتجامعه و الگوهای مناسبی برای نسل جوان هستند.

در ادامه نماینده ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج نیشابور با بیان اینکه حرمت شهدا عزت آفرین است تصریح کرد: شهدا حرکتی عزت آفرین را ایجاد کردند که بعد از 40 سال از انقلاب اسلامی با همه فراز و نشیب‌ها که دشمنان انقلاب آن را ایجاد کردند در امواج پرتلاطم توطئه، کشتی انقلاب دارد با سلامت از این امواج عبور می‌کند و عزت مندانه و مقتدرانه معادلات سیاسی و نظامی قدرت‌های عالم را بر هم می‌زند.

حجت الاسلام و المسلمین رحیمی با اشاره به واقعه کربلا و سختی و مصیبتهای اسرای دشت نینوا گفت: اسرای حادثه ی کربلا اگرچه در بند اسارت بودند ولی دلیر و شجاع و سرور بودند و هنگامی که یزید از اسوه صبر و بردباری حضرت زینب(س) پرسید که کربلا را چطور دیدی و حضرت(س) پاسخ دادند که من جز زیبایی ندیدم.

وی با اشاره به فرمایش پیامبر گرامی اسلام(ص) که مردانی از سرزمین فارس به قله های رفیع علم دست پیدا می کنند بیان کرد: امروزه در منطقه در دو بعد اول هستیم، در بعد نظامی و بعد علمی و ما در سایه اقتدار نظامی که داریم در بحث امنیت حرف اول را در خاورمیانه می زنیم و ما طبق آموزه های قرآن به پیشرفته ترین سلاح های نظامی دست پیدا کردیم.

رحیمی با بیان اینکه امام(ره) در زمان جنگ فرمود که انقلاب ما به جهانیان صادر می شود و فتح قلب ها را خواهیم داشت اظهار کرد: امروزه می بینیم که آزادی خواهان در سراسر جهان منتظر سخنان رهبر معظم انقلاب ما و گوش به فرمان او هستند.

نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه نیشابور افزود: در هفتاد و چهارمین مجمع سازمان ملل متحد، اقتدار و عزت رییس جمهور کشور ایران را دیدیم که روسای ابر قدرت های جهان اصرار داشتند که رییس جمهور کشورمان با ترامپ دیدار کند ولی حاضر به این کار نشد و این اقتدار و عزت ایران را نشان می دهد و آموزه های عاشورا این اجازه را به ما نمی دهد که با مستکبرین مذاکره کنیم و امروز بسیج ما به تنهایی می تواند جواب یاوه گویان غربی را بدهد.

لازم به ذکر است این جلسه با همکاری موسسه یادیاران نیشابور متبرک به حضور پرچم حرم امام حسین(ع)، حرم حضرت ابوالفضل العباس(ع)، حرم امام رضا(ع) و حضرت زینب(س) و همچنین لباس شهدای مدافع حرم بود و حاضرین در جلسه در پایان با پرچم حرم ائمه اطهار(ع) و لباس شهدا زیارت کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار