حضور داوطلبانه کارکنان بیمارستان ها و مراکز امداد و درمانی در حادثه قطار زاهدان -تهران

زاهدان (پانا) - جمعی از پرستاران، پزشکان، تکنسین های اورژانس و سایر کارکنان بیمارستا ن ها و مرکز فوریت های پزشکی سیستان و بلوچستان به محض اطلاع از وقوع حادثه از طریق رسانه های جمعی، به صورت داوطلبانه در محل کار خود حاضر شدند.

کد مطلب: ۹۵۷۱۳۵
لینک کوتاه کپی شد
حضور داوطلبانه کارکنان بیمارستان ها و مراکز امداد و درمانی در حادثه قطار زاهدان -تهران

سید محمد هاشمی شهری، با اعلام این مطلب گفت: این مسئولیت پذیری و احساسات پاک انسانی باعث شد تا با وجود تعداد نسبتا قابل توجه مصدومین در دقایق و ساعات اولیه بروز بحران و با وجود انتقال ناگهانی حجم بالائی از مجروحان به بخش های اورژانس بیمارستان، مشکلی از نظر کمبود نیرو انسانی وجود نداشته باشد.
او افزود: تعداد کارکنان، پرستاران و پزشکانی که در حالت عادی در شیفت های عصر و شب در بیمارستان ها و مرکز اورژانس حضور دارند بهیچوجه تکافوی پاسخگوئی به این تعداد از مصدومان را نداشت ولی با حضور داوطلبانه تعداد زیادی از این عزیزان در محل کار، استقرار سیستم مدیریت بحران و اطلاع رسانی به تعدادی از همکاران غیر شیفت، از لحاظ تعداد کادر درمانی و امداد رسانی مشکلی وجود نداشت و همین موضوع نقش بسزائی در پاسخگوئی صحیح و سریع به مصدومان حادثه داشت.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با تشکر و قدر دانی از مسئولیت شناسی حرفه ای مجموعه کادر درمان، این روحیه را یکی از سرمایه های ارزشمند معنوی و اجتماعی کشور ما بر شمرد و ابراز داشت: همه ما در جایگاه مدیران بالادستی و یا مراجعه کنندگان به مراکز درمانی وظیفه داریم تا از این سرمایه های عظیم معنوی صیانت و حفاظت کنیم.
او ادامه داد: علاوه بر بیمارستان های تابعه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، همکارانمان در بیمارستان نبی اکرم(ص)، تامین اجتماعی و پیامبر اعظم(ص) نیز وضعیت مشابهی داشته اند وبر اساس اطلاعات واصله تعدادی از کارکنان و پزشکان آن مراکز نیز خارج از برنامه شیفت بندی معمول در محل کار خود حاضر شده اند.

دکتر هاشمی شهری جمع بندی سریع و اعلام به موقع اسامی مصدومان و محل بستری آنان را نیز یکی دیگر از اقدامات ارزشمندی برشمرد که در ساعات اولیه بحران با همکاری سرپرستاران بیمارستان ها، مرکز اورژانس 115 و روابط عمومی دانشگاه انجام شد و تا حدود زیادی مانع از سردرگمی خانواده مصدومان حادثه در خارج و داخل استان گردید.
او در پایان تعداد مصدومان حادثه قطار که تا این لحظه (ساعت 12:00 روز شنبه 6 مهرماه) در بیمارستان های شهر زاهدان بستری هستند را 18 نفر اعلام کرد و گفت: 4 نفر از این عزیزان همچنان در بخش مراقبت های ویژه(ICU) بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان عنوان کرد: 16 نفر از این مصدومین در مرکز حوادث و سوانح استان یعنی بیمارستان خاتم الانبیاء(ص) زاهدان بستری بوده و 2 نفر دیگر از این عزیان هم در بیمارستان های نبی اکرم(ص) و علی ابن ابی طالب(ع) بستری می باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار