مدیر جهاد کشاورزی رشت: آوازه کیفیت برنج راتون رشت به کشور رسیده است

رشت (پانا) - مدیر جهاد کشاورزی رشت گفت: در سالهای اخیر آوازه کیفیت مطلوب راتون (برنج کشت دوم) رشت به همه کشور رسیده است و هموطنانمان از دیگر استان‌ها برای خرید این محصول استقبال زیادی می کنند.

کد مطلب: ۹۵۶۶۳۶
لینک کوتاه کپی شد
مدیر جهاد کشاورزی رشت: آوازه کیفیت برنج راتون رشت به کشور رسیده است

مدیر جهاد و کشاورزی رشت با توجه به اینکه رشت بزرگترین شهرستان برنج‌خیز کشور است، گفت: افزایش درآمد کشاورزان یکی از اولویت‌های کاری این اداره است و پرورش راتون و همچنین کشت دوم سایر محصولات کشاورزی پس از برداشت اولیه برنج می تواند یکی از راهکارهای افزایش درآمد کشاورزان باشد.

مسعود اسدی پرور گفت: سال گذشته در 13هزار هکتار از شالیزارهای رشت راتون پرورش داده شده بود که امسال به 14هزار و 800هکتار افزایش یافت.

وی تصریح کرد: راتون برنجی باکیفیت تر و گرانتر از برنج اولیه است که با هزینه تمام شده کمتری توسط کشاورزان تولید می شود.

اسدی پرور ادامه داد: برنج تولید شده از راتون بسیار باکیفیت است و از بازار پسندی بسیار خوبی برخوردار است زیرا نسبت به برنج اولیه در پرورش آن از سم و کود کمتری استفاده می شود.

وی با اشاره به اینکه اغلب برنجکاران برنج استحصال شده از راتون را خود مصرف می کنند، خاطرنشان کرد: در سالهای اخیر آوازه کیفیت مطلوب راتون رشت به همه کشور رسیده است و هموطنانمان از دیگر استانها برای خرید این محصول استقبال زیادی می کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رشت با بیان اینکه برداشت راتون در رشت از 20 روز آینده شروع می شود، گفت: پیش بینی می شود، امسال 30هزار بهره بردار در بخش کشاورزی شهرستان رشت به پرورش راتون پرداخته باشند.

وی افزود: همواره برنج به دست آمده از راتون گرانتر از برنج اولیه است و امسال نیز تخمین زده می شود راتون 3هزار تومان گرانتر از برنج اولیه در بازارها به فروش برسد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار