تخصیص بیش از 35 میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز مدراس کشور به امکانات ورزشی و بهداشتی

شیراز(پانا)_ مشاور مالی معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: امسال اعتباری بالغ بر 35 میلیارد تومان برای تجهیز مدراس کشور به امکانات ورزشی و بهداشتی اختصاص داده شد که در فارس نیز این تجهیزات با ارزش بالغ بر یک میلیارد و دویست میلیون تومان برای 59 منطقه آموزش و پرورش در سراسر استان ارسال می شود.

کد مطلب: ۹۵۶۵۵۶
لینک کوتاه کپی شد
تخصیص بیش از 35 میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز مدراس کشور به امکانات ورزشی و بهداشتی

حامد صبوری در مراسم ارسال تجهیزات ورزشی و بهداشتی به مدراس سراسر فارس، گفت: طی سال های اخیر آموزش و آزمون محوری که برگرفته از کنکور است ، نظام تعلیم و تربیت کشور را به سمت آموزش کشانده است و موجب کمرنگ شدن پرورش در این حوزه شده است.

صبوری ادامه داد: تربیت یک اصل مهم در نظام تعلیم و تربیت ما است که اگر به آن توجه شود قطعا به آموزش هم توجه شده است.

او تربیت بدنی را تربیت از طریق فعالیت های بدنی و مشارکت دانش آموزان در امر ورزش عنوان کرد و گفت: برای دانش آموزان هیچ جایی بهتر از کلاس درس تربیت بدنی برای مهارت آموزی نیست و معلم درس تربیت بدنی یکی از محبوب ترین معلمان در طول دوران تحصیلی هر دانش آموزی است که این جذابیت و محبوبیت را می توان به نفع دانش آموزان و ورزش دانش آموزی استفاده کرد.

مشاور مالی معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تاثیر ورزش در تربیت اجتماعی دانش آموزان ، گفت: بسیاری از مهارت های زندگی همچون ، گذشت ، فداکاری ، هم کاری ، مسئولیت پذیری و ... در قالب فعالیت های ورزشی شکل می گیرد و به همین دلیل تربیت بدنی در آموزش و پرورش جایگاه ویژه ای دارد.

صبوری فعالیت های حوزه تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش را مبتنی بر مدرسه محوری عنوان کرد و گفت: برنامه های مختلفی همچون حیاط پویا، المپیاد ورزشی درون مدرسه ، ورزش صبحگاهی از جمله این فعالیت ها است که رویکرد مدرسه محوری دارند.

او در ادامه ببان داشت: امسال برای دومین سال متوالی ، تجهیزات ورزشی و بهداشتی با شعار مهر با نشاط برای مدارس کشور ارسال شده است.

مشاور مالی معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: امسال اعتباری بالغ بر 35 میلیارد تومان برای تجهیز بیش از 70 هزار مدرسه در 700 منطقه آموزش و پروش در سراسر کشور تخصیص داده شده و در فارس نیز این تجهیزات با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و دویست میلیون تومان است که برای 59 منطقه در سراسر استان ارسال می شود.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس نیز در ادامه این مراسم بیان داشت: کاهش آسیب های اجتماعی به ایجاد شور و نشاط بر می گردد.

کیوان نیازی اردکانی با اشاره به رویکرد استانداری فارس برای کاهش آسیب های اجتماعی ،با بهره گیری از ورزش و ایجاد شور و نشاط در بین افراد جامعه ، گفت: سال گذشته از 17 میلیارد تومان بودجه بخش آسیب های اجتماعی در فارس ، حدود 40 درصد آن در اختیار نهادهای مختلف همچون ورزش و جوانان، دانشگاه و آموزش و پرورش قرار داده شد.

نیازی اردکانی افزود: سال گذشته حدود 3 میلیارد تومان بودجه در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفت که از این مبلغ حدود یک میلیارد و دویست میلیون تومان آن برای تجهیز مدراس به امکانات ورزشی و بهداشتی هزینه شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار