به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس و با حضور مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی برگزار شد:

مراسم صبحگاه مشترک بسیجیان فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی

مشهد(پانا)- با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی، معاونین مدیرکل، مدیر امور استانی پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان و نیز فرهنگیان بسیجی گردان های بیت المقدس و کوثر به مناسبت گرامیداشت هفته دقاع مقدس، مراسم صبحگاه مشترک بسیجیان فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان در پردیس شهید بهشتی دانشگاه فرهنگیان مشهد برگزار شد.

کد مطلب: ۹۵۶۴۴۸
لینک کوتاه کپی شد
مراسم صبحگاه مشترک بسیجیان فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی

قاسمعلی خدابنده مدیرکل این سازمان در این مراسم ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: جنگ همواره یک عامل منفور و ترسناک است اما وقتی جنبه دفاعی به خود می گیرد مقدس است و تا ابد ماندگار خواهد ماند و خدای تبارک و تعالی در 400 آیه از قران کریم از دفاع و جهاد سخن می گوید و می فرمایند اگر به مرز و بوم شما تجاوز شد شما نیز باید دفاع کنید و جلوی دشمن بایستید.

وی افزود: هشت سال دفاع مقدس نقطه عطفی است در تاریخ معاصر ایران و می تواند الگوهای بزرگی به جوانان عرضه کند و کسانی که در راه خدا قیام و جهاد می کنند جزو برترین ها هستند و خداوند به جهادگران دفاع فضیلت عطاء نموده است.

خدابنده تصریح کرد: دفاع مقدس آزمون بزرگی بود که توکل و ایمان این ملت را نشان داد و اگر ایمان و توکل مردم نبود سرنوشت جنگ به گونه ای دیگر رقم می خورد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی اظهار کرد: دفاع مقدس یکی از مهمترین مولفه های عینی است که مقاومت و استقامت یک ملت را نشان می دهد و کشور ما در طی دوران هشت سال دفاع مقدس در برابر تمام ابرقدرت های جهان جانانه مقاومت کرد و پیروز شد.

وی تاکید کرد: دفاع مقدس الگوهای رفتاری و عملی فراوانی دارد و ما وظیفه داریم الگوهای ارزشی را به دانش آموزان و نسل جوان معرفی نماییم.

خدابنده افزود: اخلاص در عمل ویژگی بارزی بود که در تمام رزندگان اسلام دیده می شد و هیچ گونه ریا، دروغ و نفاقی بین امت اسلامی وجود نداشت و همه باهم یکسان بودند و این عوامل در پیروزی ما نقش مهمی ایفا می کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی در پایان خاطرنشان کرد: نقش مساجد در جنگ تحمیلی بسیار ملموس بود و مساجد به عنوان یک پایگاه اجتماعی، عقیدتی و ایدئولوژیک در پیروزی رزمندگان اسلام نقشی بی بدیل ایفا کردند.

قابل ذکر است در ابتدای این مراسم رمضان نیری مدیر امور استانی پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان خراسان رضوی با گرامیداشت یاد و خاطره 801 شهید تربیت معلم استان گفت: شهدا بهترین سرمشق هستند و زیباترین مشق را رقم زدند.

وی افزود: مهمترین وظیفه و نقش ما در مقابل شهدا این است که زیبایی حرکت و عمل شهدا را متوجه شویم و همیشه به سرمشق هایی که شهدا برایمان نگاشته اند بنگریم و دائما نازیبایی های مشق خود را اصلاح کنیم تا بتوانیم دنباله رو راه آن ها باشیم.

نیری تصریح کرد: خلق ارزش ها بسیار سخت است اما حفظ ارزش ها از خلق آن سخت تر است.

مدیر امور استانی پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان خراسان رضوی در پایان تاکید کرد: بهترین، سالم ترین، موثرترین و صادقانه ترین راه پیروی از شهدا این است که در همان نقش و تکلیفی که بر عهده ما نهاده شده است خوب عمل کرده و در کار خود موفق باشیم.

شایان ذکر است در ابتدای مراسم سرهنگ وطن دوست فرمانده بسیج فرهنگیان آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: شهدا برای ما امنیت را به ارمغان آوردند و خوشبختانه امنیت کشور ما نه تنها در منطقه بلکه بسیار فراتر از آن مثال زدنی است و این امنیت به برکت خون شهدا بدست آمده است.

وی افزود: هشت سال دفاع مقدس اقتدار نظامی جمهوری اسلامی ایران را نشان داد و امید داریم با کمک فرهنگیان که تربیت نسل پنجم انقلاب را بعهده دارند نسلی را پرورش دهیم که به فرموده مقام معظم رهبری راه شهدا را ادامه دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار