نرخ پوشش تحصیلی در آذربایجان غربی افزایش یافته است

ارومیه (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: نرخ پوشش تحصیلی واقعی در آذربایجان غربی در مقطع متوسطه اول 88 درصد و در مقطع متوسطه دوم 72.5 درصد است که نسبت به سال تحصیلی گذشته افزایش یافته است.

کد مطلب: ۹۵۶۱۲۴
لینک کوتاه کپی شد
نرخ پوشش تحصیلی در آذربایجان غربی افزایش یافته است

ابراهیم محمدی در جمع مدیران و معاونان مناطق آموزش و پرورش شهرستان ارومیه و در نشست تبیین مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش کشور که با حضور دبیرکل شورا برگزار شد، افزود: در روز اول مهرماه هیچ کلاس درسی در این استان بدون معلم نبوده و بازدیدهای مستمری از مدارس در حال انجام است.

وی بیان کرد: این استان علی رغم کمبودهای موجود در بخش نیروی انسانی و تجهیزات در آغاز مهرماه سال تحصیلی را با شور و نشاط آغاز کرده است.

محمدی اظهار داشت: بخشی از این کمبود نیروی انسانی از طریق شاغلان و حق‌التدریس‌ها جبران‌ می‌شود و این میزان شامل کمبود ۱۳۰ هزار نفر در ساعت است.

‌وی گفت: یکهزار و ۹۷۵ نیروی حق‌التدریس از سال‌های قبل با این نهاد همکاری دارند و امسال هم بخشی از حق التدریس‌ها و نهضتی‌ها که شامل قانون جذب هستند، وارد عرصه یاددهی و آموزش می‌شوند که پیش بینی می‌شود در این قالب یکهزار و ۶۰۰ نفر جذب شوند.

وی ادامه داد: بخشی از این کمبود نیرو نیز از طریق معلمان تمام وقت یا معلمانی که راغب به تدریس بیشتر به میزان ۶ ساعت در هفته هستند، جبران می‌شود که یکهزار و ۷۰۰ نفر در این راستا اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی گفت: بخشی دیگر از این کمبودها نیز از طریق شاغلان رسمی جبران ‌می‌شود و ۲۰۰ کلاس درس نیز از طریق خرید خدمات آموزشی تامین نیرو می‌شود.

در ادامه این نشست مدیران و معاونان حاضر در جلسه به ارائه پیشنهادات خود درباره مصوبات و بهبود روند و کیفیت آموزش پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار