دانش آموزان کاشانی آغاز سال تحصیلی را جشن گرفتند

کاشان (پانا) - مدیر آموزش و پرورش کاشان از نواخته شدن زنگ مهر در ۳۷۱ واحد آموزشی این شهرستان در اولین روز مهرماه همزمان با سراسر کشور خبر داد.

کد مطلب: ۹۵۶۰۵۵
لینک کوتاه کپی شد
دانش آموزان کاشانی آغاز سال تحصیلی را جشن گرفتند

حسین مقنی در گفت و گو با پانا کاشان اظهار کرد: امسال از مجموع دانش آموزان این شهرستان، 35 هزار نفر دانش آموز مدارس ابتدایی، 14 هزار نفر در مدارس متوسطه اول و 12 هزار نفر در دبیرستان متوسطه دوم و هنرستانهای فنی به امر تحصیل مشغول خواهند شد.

وی افزود: اول مهر به مثابه نوروز تعلیم و تربیت است و بر این اساس متولیان نظام آموزشی، ۸۵۶ کلاس ابتدایی، ۴۸۰ کلاس دبیرستانهای متوسطه اول و ۲۶۷ کلاس مدرسه های متوسطه دوم را برای ورود شوق انگیز دانش‌آموزان در روز نخست مهرماه ساماندهی کرده اند.

وی با اشاره به کمبود ۷۰۰ معلم در شهرستان کاشان تصریح کرد: برای جبران بخشی از کسری معلم نزدیک به پنج هزار ساعت نیروی حق‌التدریسی و 100 نفر از فرهنگیان بازنشسته و سرباز معلم به کار گرفته شد تا در اول مهر، هیچ کلاسی بدون معلم نباشد.

وی با تجلیل از نیکوکاران مدرسه‌ساز گفت: اگر آنها آموزش و پرورش را یاری نمی‌کردند، امروز علاوه بر کمبود نیروی انسانی با کمبود فضای آموزشی نیز روبه‌رو بودیم .

مدیر آموزش و پرورش کاشان با اشاره به توسعه مراکز پیش دبستانی افزود: در سال تحصیلی جدید بیش از یک هزار و 500 کودک به پیش دبستانی وارد شده تا آموزش های پایه را فرا بگیرند.

مقنی‌ تصریح کرد: در سال تحصیلی جدید شش واحد آموزشی و پنج سالن ورزشی و اجتماعات به بهره‌برداری می رسد ضمن اینکه نیکوکاران این شهرستان تا کنون برای بازسازی واحدهای آموزشی ۲۳۵ میلیارد ریال کمک کرده اند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار